خرید آنلاین مشتریان آمریکایی منجر به مراجعه حضوری کمتر آن ها به فروشگاه ها در جمعه سیاه گردید.

به نقل از شین هوا، جمعه سیاه (Black Friday) روز سنتی خرید بسیار شلوغی در ایالات متحده آمریکا می باشد، اما 24 نوامبر امسال این روز با صف های کوتاه تری برای هجوم به درها نسبت به سالیان گذشته، در هیوستون آغاز گردید زیرا اکثر خریدارانمعاملات آنلاین را برگزیدند و تنها گروه کوچکی از افراد صبح، قبل از باز شدن درها، بیرون فروشگاه تارگت هیوستون ( فروشگاه خرده فروشی اصلی تخفیفات آمریکا ) صف کشیدند.


ادامه مطلب
فرایند پاسخ به درخواست خرید در بازار معاملات

بازار مکانیست که به خریداران و فروشندگان اجازه می دهد با یکدیگر به مبادله کالا و خدمات بپردازند. بازار را با این تعریف می توان بازار فیزیکی که افراد برای معامله کالاها و خدمات گرد هم می آیند، مانند مراکز خرید و بازارهای سنتی و ... در نظر گرفت و یا بازار مجازی همانند بازارهای آنلاینی که خریداران و فروشندگان در تعامل مستقیم نیستند. بر این اساس بازارها لزوماً به مکان فیزیکی برای انجام معاملات نیاز ندارند، بلکه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، در فروشگاه های آنلاین معاملات بدون ملاقات حضوری طرفین قرارداد صورت میگیرد.


ادامه مطلب
فرایند خرید در بازار معاملات
از دیرباز تا کنون، بازار به مجموعه ای از خریداران و فروشندگان گفته می شود که به منظور تسهیل معاملات، به مبادله کالا، خدمات و اطلاعات در مکانی مشخص می پردازند و بر این اساس خریداران و فروشندگان پایه های اساسی بازار معاملات را شکل می دهند. 
ادامه مطلب
شاخص های وب سایت اینترنتی جامع
اینترنت فضایی را فراهم نموده که افراد در آن قادر به جستجوی کسب و کارها، محصولات، خدمات و غیره می باشند. زمان زیادی از روزهای به کارگیری دفترچه های تلفن و سایر داده های ثبت شده بر روی کاغذ گذشته است. امروزه اگر فردی نیازمند پیدا کردن اطلاعات در زمینه ای مشخص باشد، معمولأ اینترنت را برای یافتن آن اطلاعات جستجو می نماید. زمانی که مشتریان محصولات شما و یا عباراتی که در رابطه با کسب و کار شماست را جستجو می نمایند، باید آن ها را به صورت کامل عرضه نمایید. در این زمینه وب سایت جامع برای کسب و کارتان ضروری به نظر می رسد زیرا منجر به جذب مشتریان بالقوه موجود در فضای اینترنت می گردد.
ادامه مطلب
سهم تجارت الکترونیک از تجارت بین الملل

در دنیای کنونی، تمامی ملل جهان به دلیل توزیع عوامل تولید در مناطق مختلف به یکدیگر وابسته هستند. هر کشوری، دارای منابعی خاصی برای ایجاد گروهی از محصولات می باشد و سعی می کند که با تولید و صادرات آن، کالای مورد نیاز خود را از دیگر کشورها خریداری نماید. به طور معمول کشورهای کوچک وابستگی بیشتری به تجارت بین الملل داشته و این وابستگی در کشورهای بزرگ و دارای اقتصاد قوی تر کم می باشد. با توجه به روند افزایش سرعت تجارت بین کشورها، لزوم استفاده از شبکه گسترده اینترنت بیش از پیش ضروری می باشد و کشور ایران نیز از این امر مستثناء نمی باشد. 

 


ادامه مطلب
RSS
12345678