گزارش تصویری از نمایشگاه الکامپ

بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه الکامپ در تاریخ ۶ مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران، با حضور شرکت‌های فعال در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور برگزار شد.


ادامه مطلب
9 موردی که باید در سئو (seo) حتما یاد بگیرید

وقتی برای اولین بار وارد دنیای سئو می شوید، ممکن است به علت گستردگی مطالبی که باید یاد بگیرید دچار سردرگمی شوید. بهتر است بدانید افرادی که در زمینه سئو حرفه ای شده اند دارای چندین سال تجربه می باشند و همواره در حال یادگیری مطالب جدیدی هستند که گوگل به عنوان بروزرسانی منتشر می کند.

مشخصا در ابتدا مواردی وجود دارد که باید یاد بگیرید و بعد از آن باید از تاکتیکها و استراتژی های جدید مطلع باشید.


ادامه مطلب
رشد آمازون رو به افول است، اما راهی برای نجات آن وجود دارد

بر طبق آخرین آمار خرید آنلاین RBC سرعت رشد آمازون در حال کاهش می باشد
بیشترین رشد آمازون در آمریکا بوده است در حالیکه همچنان چندین بازار دست نخورده خارجی وجود دارد
اینطور که از شواهد مشخص است آمازون هیچگاه مرتکب اشتباه نمی شود، با صنعت های بزرگی که بازار آنها را برهم می زند و محصولاتی که مشتریان همه روزه در فعالیت های روزمره زندگیشان استفاده می کنند.
در هفته گذشته آمازون با اعلام خرید داروخانه آنلاین پیل پک سهام دارویی را به هرج و مرج کشاند.


ادامه مطلب
رشد تجارت الکترونیک B2B طی پنج سال آینده
طبق پیش بینی ها، صنعتB2B  که توسط مبادله کالاها، به اشتراک گذاری اطلاعات و ارائه خدمات در میان کسب و کارها شناخته می شود رو به رشد و توسعه می باشد. بر اساس آخرین اخبار و تحقیقات انجام شده در این حوزه طرح های امیدوار کننده ای برای تجارت الکترونیک بنگاه های معاملاتی در جهان و پیش بینی شرایطی سودمند برای بازاریابان این صنعت و تامین کنندگان به ارمغان آورده است.
ادامه مطلب
یکشنبه, 03 تیر,1397
پنل ارسال ایمیل

همانند پنل ارسال پیامک (همانطور که در آموزش دهم توضیح داده شد) با دریافت پنل ارسال ایمیل می توانید از این قابلیت جهت ارسال ایمیل به صورت گروهی و در قالب های ساده، خبرنامه و رویداد به مخاطبان مدنظر خود استفاده نمایید.


ادامه مطلب
RSS
12345678
تمایل زیاد سرمایه گذاران چینی جهت سرمایه گذاری در تجارت الکترونیک و سایر حوزه ها
شنبه, 09 دی,1396

تمایل زیاد سرمایه گذاران چینی جهت سرمایه گذاری در تجارت الکترونیک و سایر حوزه ها

تمایل زیاد سرمایه گذاران چینی جهت سرمایه گذاری در تجارت الکترونیک و سایر حوزه ها

هانس تونگ، تحلیل گر و سرمایه گذار چینی-آمریکایی برای بیش از یک دهه بوده است. نمونه فعالیت های او در xiamoi ، Airbnb، Wish، Muscal.ly می باشد.

مجله فورچون با تونگ در رابطه با بعضی روندهای در حال ظهور چین و این موضوع که میل به اشتراک گذاری دو چرخه ها ( Bike-sharing ) به طور دیوانه وار در حال فراگرفتن کشور است و همچنین افکار تونگ در رابطه با آینده تجارت الکترونیک مصاحبه نموده است که متن این مصاحبه در ادامه ارائه می گردد:

مجله فورچون : تصویری کلی از چشم انداز سرمایه گذاری چین برایمان ارائه فرمایید.

تونگ : فضای سرمایه گذاری های نوین در چین از اواسط 1990 آغاز شد. پیش از آن پول در هر چیزی از خرده فروشی گرفته تا منابع اولیه طبیعی، سرمایه گذاری می گردید. پس از حدود یک دوره ده ساله، سرمایه گذاران این موضوع را درک نمودند که پول از سرمایه گذاری های مرتبط با تکنولوژی ( بویژه بخش های مرتبط با اینترنت ) حاصل می شود.

دسترسی به اینترنت و تلفن های همراه هوشمند اکثر افراد را به خریدار تبدیل نموده است و مردم مشتاق بودند تا زمان زیادی را صرف محصول خوبی مانندWechat  نمایند. به طور مثال به علت وجود کاربران زیاد تلفن همراه در چین، بازار پرداخت با تلفن همراه در چین یازده برابر بازار پرداخت با تلفن همراه در ایالات متحده آمریکا می باشد. اکنون 700 میلیون نفر از جمعیت 1/4 میلیاردی چین از تلفن های همراه هوشمند استفاده می نمایند. این بازار، با نفوذی 50 درصدی، فضای زیادی برای رشد دارا می باشد. این مسئله که افراد مایل به صرف وقت در موبایل هستند، شرکت های نوظهور را برای ساختن اپلیکیشن های جدید جهت خدمت به مشتریان و کسب و کارهای مختلف، ترغیب نموده است. این کار باعث می شود که کشور کارآمدتر باشد؛ زیرا کاربران، مصرف کنندگان، تامین کنندگان و کانال های اینترنتی که بسیار کاربردی تر از انواع آفلاین آن ها می باشند، وجود دارند.

 

مردم ثروتشان را کجا سرمایه گذاری می کنند؟

تونگ : مردم در زمینه آموزش سرمایه گذاری بیشتری می کنند، تا نسل بعدی شرکت های اینترنتی را، با استفاده از اینترنت موبایل و یا آموزش از راه دور بسازند. ما در Liulishuo سرمایه گذاری کرده بودیم، که دارای یک الگوریتم آموزشی هوش مصنوعی است که به کاربران اجازه می دهد با آن صحبت نمایند و قادر است که به آن ها بگوید نیاز به بهبود چه بخش هایی - از گفتارشان - دارند تا به سخنران بهتری در حوزه زبان انگلیسی تبدیل شوند.

روند دیگر حمل و نقل می باشد. DidiChuxing ، شرکتUber  ( در زمینه Ride-sharing) و سرمایه گذاری های فراوانش در سایر حوزه های حمل و نقل را خریداری نمود. Bike-sharing دومین دسته بندی جذاب پس از Ride-sharing برای شرکت های مناسبی که پول VC (سرمایه‌گذاری‌‌های مخاطره‌آمیز  Venture Capital) و  PE ( سرمایه‌گذاری‌ خصوصی  Private Equity) را از سرمایه گذار هایی مثلalibaba  و tencent دریافت می نمایند، می باشد.

ما همچنین شاهد تحول در خرده فروشی هستیم. شرکت های حوزه تجارت الکترونیک مانندalibaba  به سوی ساخت فروشگاه های جدید و آسان که توسط فناوری های اینترنتی طراحی شده و به حالت آفلاین هستند، حرکت می نمایند. به طور مثال، زمانی که شما به این فروشگاه ها می روید، هر قلم از کالاها که کد QR دارد و قابلیت اسکن با تلفن همراه شما را داشته باشد، به شما تمام اطلاعات لازم برای خرید محصول را می دهد. شما می توانید اینگونه و یا آنلاین خرید نمایید.

 

به نظر می رسد که افزایش علاقه به وسایل نقلیه الکتریکی و بازار خودروهای بدون راننده (autonomous driving ) وجود دارد. برخی از دلایل این امر چیست؟

تونگ : در چین تراکم ترافیک مشکل بزرگی است. حدود 20 تا 25 میلیون نفر روزانه در پکن در حال رفت و آمد هستند. در شهری به این اندازه، حدود 20 درصد از افراد صاحب ماشین می باشند و ترافیک وحشتناک است، حتی خیلی از نیویورک بدتر می باشد. این خیلی بد است که حکومت، قانونی وضع کند که افراد نمی توانند با ماشین خود در دو روز از هفته با توجه به آخرین رقم پلاک خودروی خود، رانندگی نمایند. به همین علت مردم در جستجوی راه حلی پیرامون Ride-sharing و ماشین هایی که آلودگی زیادی تولید نمی کنند، باشند.

 

چه زمانی وسایل نقلیه خودکار به پدیده ای همه گیر در چین تبدیل می شوند؟

تونگ  : از نظر من، احتمالاً در 5 سال آینده اینگونه خواهد شد.


بعضی افراد Bike-sharing را در چین حباب می نامند و بعضی از کسب و کارهای تازه وارد در این حوزه حال تعطیلی می باشند. نظر شما در رابطه با این مشکل Bike-sharing  چیست؟

تونگ : هر دسته بندی که ما از سال 2000 تا کنون در آن سرمایه گذاری کرده ایم، حباب نامیده شد. قبل از حباب Bike- sharing، حباب Ride-sharing وجود دارد. پیش از آن، حباب take-out delivery  و پیش از همه، حباب تجارت الکترونیک وجود داشت. آنچه مردم خارج از چین درک نمی نمایند این موضوع است که دوره ای از رشد سریع با مقدار زیادی پول که به سمت آن در جریان است، وجود دارد و سپس بعد از 3 سال اول عموماً تنها دو  یا سه دسته بندی رهبر بازار ظهور پیدا می  کنند. در تجارت الکترونیک، شما Alibaba وJD.com  را دارید. در  Ride-sharing،DIDI وجود دارد. در Bike-sharing سه شرکت رهبر Mobike، Ofo، Hello-Bike را در حال حاضر داریم. اگر شما زود سرمایه گذاری نمایید، رشد طبیعی از طریق مزیت رقابتی ادغام و تملک (M&A)، در نهایت کسب و کار قابل توجهی ایجاد می کند که بعداً می توانید از آن کسب درآمد کنید.

ما حقیقتاً شاهد این موضوع هستیم که شرکت های نوظهور در چین در سه تا پنج سال اول به نسبت ایالات متحده آمریکا با سرعت بیشتری رشد می کنند. این امری غیر عادی نیست که تیم های چینی را از ساعت 9 صبح تا 9 شب شش روز هفته در حال کار مشاهده نمایید. علت این امر آن است که آنها می دانند که باید در یک دوره سه ساله به یکی از سه موقعیت برتر در بخش خود برسند. آن ها آماده کار می شوند تا در نهایت سرعت به آن نقطه مدنظر دست یابند. درایالات متحده آمریکا ما شاهد شرکت های نوظهور بیشتری می باشیم که کارها را برای تفریح انجام می دهند. بنابراین اینکه شما کاری را امروز به انجام برسانید یا دو روز بعد یا یک هفته بعد اهمیتی ندارد. این یک ماراتن ( مسابقه دو آهسته ) است. در چین، هرآنچه در ایالات متحده انجام می دهند طی سه سال اول انجام می شود.

 

چگونه شرکت های خارج از چین می توانند به این رشد دست یابند؟

شما نیاز به شرکای محلی خوب دارید. ما زمان زیادی را صرف کار با استراتژی های Airbnb در چین نموده ایم. شما به افرادی نیاز دارید که می توانند در مورد استخدام، اخذ پروانه های لازم و ایجاد شرکت های تابعه چین، آگاهی و اطلاعات محلی را برای شما تهیه فرمایند.


تکنولوژی زنجیره‌ی بلوکی Block chain (یک تکنولوژی نرم افزاری فرد به فرد است که از یکپارچگی اطلاعات دیجیتال فرد حفاظت می‌کند) در حال ظهور است و هر فرد از cryptocurrency ( فرایند کد گذاری پیام های نوشته شده است-ارز های دیجیتالی ) صحبت می کند. شما چه نظری پیرامون آینده ی crypto در کشور دارید؟

دولت از کارهایی که Block chain و cryptocurrency قادر به انجام آن هستند، آگاه است. با این وجود، زمانی که تخمین ارزش cryptocurrency فرا می رسد. آن ها در خصوص اینکه این موضوع به حباب و یا به مشکلی عمده برای سرمایه گذاران تبدیل شود نگران می شوند.

 

چین اخیراً پیشنهاد ICO ( روشی برای جذب سرمایه برای محصول و یا پروژه ساخت ارز دیجیتال ) را ممنوع کرده است. آیا شما پیش بینی می کنید که این ممنوعیت درآینده تغییر خواهد یافت؟

تونگ : من تغییراتی در هیچ زمانی از آینده مشاهده نمی کنم، اکثر اوقات ما به سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در دارایی های مالی مختلف اشاره می کنیم. در حال حاضر بیشتر این سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادر داخلی و بازار املاک است. بنابراین دولت می بیند، پولی که باید در شرکت هایی تولیدی که به طور فزاینده سود را افزایش می دهند سرمایه گذاری شود، در بورس اوراق بهادار چین موجود می باشد.

 

ما انتظار داریم که در فضای چینی VC ( سرمایه گذاری خطر پذیر ) در سال 2018 چه چیزی را شاهد باشیم؟

مصرف کنندگان تقاضای زیادی جهت ارائه خدمات بهتر دارند، اما کیفیت و گسترش معلمان در چین بسیار ناهمگون (غیر یکنواخت) است. بنابراین از طریق آموزش از راه دور و اینترنت تلفن همراه، این مشکل در طول زمان حل خواهد شد. ما شاهد خواهیم بود که هوش مصنوعی در بسیاری از بخش های صنعت برای کارآمدتر ساختن آن ها به کار گرفته خواهد شد. فکر نمیکنیم که هوش مصنوعی تنها برای خودش مفید باشد، بلکه باید برای موارد استفاده متنوعی از جمله خدمات پشتیبانی مشتریان هر شرکتی و یا در جهت کمک به شرکتهای تجارت الکترونیک وجود داشته باشد.

در ایالات متحده آمریکا، ما نوآوری های بسیار کمی در رسانه های اجتماعی از جمله فیس بوک، اینستاگرام و اسنپ داریم. در چین تعداد بخش های کوچک و کاربردی بیشتری در بخش ها و میان علایق مختلف، شاهد می باشیم. شبکه های اجتماعی کوچک در حال ظهور در قالب برنامه های تلفن همراه هستند که گروه های خاصی را در سراسر چین مورد هدف قرار می دهند. ما به نوآوری های بسیار بیشتری پیرامون استفاده از محتوا، دانش و سرگرمی، خیلی سریعتر از آنچه در آمریکا شاهد آن هستیم، دست می یابیم.

نهایتاً بیشتر شرکت های ایالات متحده آمریکا باید چین را الگو قرار دهند، به این دلیل که نوآوری در فضایی ایجاد می شود که بیشتر اصول را در فعالیت هایشان اعمال می کنند. ما شاهد نمونه کارهای شرکت های خصوصی خود هستیم که از شرکت های تجارت الکترونیک چینی درس می گیرند. من معتقدم تیم های ایالات متحده می توانند خیلی سریعتر از هر فرد دیگری در سرتاسر دنیا جهانی شوند اگر منعطف باشند تا از هرآنچه که به خوبی در بازار (بازاری به وسعت بازار چین) فعالیت میکند، الهام بگیرند. 

 

منبع :   FORTUNE  - 8  دسامبر 2017

نظرات کاربران

نظر خود را ارسال کنید

تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید

ارسال نظر