گزارش تصویری از نمایشگاه الکامپ

بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه الکامپ در تاریخ ۶ مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران، با حضور شرکت‌های فعال در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور برگزار شد.


ادامه مطلب
9 موردی که باید در سئو (seo) حتما یاد بگیرید

وقتی برای اولین بار وارد دنیای سئو می شوید، ممکن است به علت گستردگی مطالبی که باید یاد بگیرید دچار سردرگمی شوید. بهتر است بدانید افرادی که در زمینه سئو حرفه ای شده اند دارای چندین سال تجربه می باشند و همواره در حال یادگیری مطالب جدیدی هستند که گوگل به عنوان بروزرسانی منتشر می کند.

مشخصا در ابتدا مواردی وجود دارد که باید یاد بگیرید و بعد از آن باید از تاکتیکها و استراتژی های جدید مطلع باشید.


ادامه مطلب
رشد آمازون رو به افول است، اما راهی برای نجات آن وجود دارد

بر طبق آخرین آمار خرید آنلاین RBC سرعت رشد آمازون در حال کاهش می باشد
بیشترین رشد آمازون در آمریکا بوده است در حالیکه همچنان چندین بازار دست نخورده خارجی وجود دارد
اینطور که از شواهد مشخص است آمازون هیچگاه مرتکب اشتباه نمی شود، با صنعت های بزرگی که بازار آنها را برهم می زند و محصولاتی که مشتریان همه روزه در فعالیت های روزمره زندگیشان استفاده می کنند.
در هفته گذشته آمازون با اعلام خرید داروخانه آنلاین پیل پک سهام دارویی را به هرج و مرج کشاند.


ادامه مطلب
رشد تجارت الکترونیک B2B طی پنج سال آینده
طبق پیش بینی ها، صنعتB2B  که توسط مبادله کالاها، به اشتراک گذاری اطلاعات و ارائه خدمات در میان کسب و کارها شناخته می شود رو به رشد و توسعه می باشد. بر اساس آخرین اخبار و تحقیقات انجام شده در این حوزه طرح های امیدوار کننده ای برای تجارت الکترونیک بنگاه های معاملاتی در جهان و پیش بینی شرایطی سودمند برای بازاریابان این صنعت و تامین کنندگان به ارمغان آورده است.
ادامه مطلب
یکشنبه, 03 تیر,1397
پنل ارسال ایمیل

همانند پنل ارسال پیامک (همانطور که در آموزش دهم توضیح داده شد) با دریافت پنل ارسال ایمیل می توانید از این قابلیت جهت ارسال ایمیل به صورت گروهی و در قالب های ساده، خبرنامه و رویداد به مخاطبان مدنظر خود استفاده نمایید.


ادامه مطلب
RSS
12345678
تاریخچه تعاملات مالی و افق های پیش رو در تجارت الکترونیک
ﺳﻪشنبه, 21 آذر,1396

تاریخچه تعاملات مالی و افق های پیش رو در تجارت الکترونیک

تاریخچه تعاملات مالی و افق های پیش رو در تجارت الکترونیک

تجارت در طی قرن ها، از شکل ساده آن یعنی مبادله کالاها و خدمات در ازای کالا و خدماتی دیگر، به خرید و فروش و معامله به شکل جدید و پیچیده این روزها و به عبارتی دیگر به شکل آنلاین دچار تحول گردیده است. درحقیقت تجارت الکترونیک به طور گسترده ای معاملات را دچار تحول گردانیده و این امکان را ایجاد نموده است که افراد در هر مکان و هر زمانی به تجارت بپردازند به طوری که منجر به سهولت در سفارشات بین المللی گردیده است.

تجارت در حوزه بازرگانی به معنای مبادله ی پول در ازای کالاها و خدمات می باشد به شکلی که برای هر حجمی از معاملات پاسخ گو باشد. با این وجود اغلب اوقات زمانی که افراد به تجارت می اندیشند، خرید و فروش در حجمی انبوه را در نظر می گیرند. این معاملات اغلب به امکانات و محصولاتی نیاز دارند تا قابلیت حمل از مکانی به مکان دیگر و یا از کشوری به کشور دیگر را داشته باشند.

تجارت در هر کشوری شامل سیاست، اقتصاد، تکنولوژی، فرهنگ، اجتماع و سیستم قانونی آن می باشد و به عبارتی دیگر تجارت شامل تمامی عملکردها و فعالیت های کسب و کارهاست که تحویل کالاها به مشتریان تنها بخشی از آن می باشد. زمانی که معامله ای در حجم خیلی کوچک به وقوع می پیوندد، در صورتی منجر به بهبود استانداردهای زندگی شهروندان کشور و روابط با سایر کشورها می گردد که به طور درست و کامل انجام گیرد و اگر این فرایند به طور صحیح و طبق برنامه صورت نگیرد، کسب و کارهای بزرگ می توانند به واسطه کنترل بازار سود ببرند و آن را به نفع خود تغییر دهند و کسب و کارهای کوچکتر را به مرحله ورشکستگی برسانند.

شروع معاملات به زمانی بر می گردد که انسان های اولیه شروع به مبادله کالا نمودند تا زمانی که پول اختراع گردید، پیش از آن تجارت به شکل متصور ما و به شکل امروزی آن وجود نداشته است. تجارت جهانی به شکل مرسوم کنونی از قرن 16 میلادی آغاز گردید، زمانی که شرکت های تجاری بزرگی در کشورهای اروپایی همچون انگلیس، اسپانیا، پرتغال و هلند آغاز به کار نمودند. این رهبران بازار به طور رایگان و بدون پرداخت هرگونه هزینه اضافی با یکدیگر به معامله و تجارت می پرداختند. با کشف سایر تمدن ها در آسیا و آفریقا مسیرهای تجاری گسترش پیدا نمودند و به مسیرهای تجاری که پیش از این در آن کشورها موجود بودند متصل گردید.

در قرن 20 میلادی تجارت و خرید از مراکز خرید کوچک و بازارهای خارج از شهر به سوپرمارکت ها و فروشگاه های همواره تخفیف و مراکز خرید گسترش پیدا کرد. پس از کشتی های بخار، قطارها و نهایتاً هواپیماها جایگزین کشتی های دریایی شدند، با این تغییرات تجارت از فرایندی آهسته که هفته ها زمان می برد به فرایندی که حداکثر چند ساعت زمان نیاز دارد تغییر پیدا نمود.

جهت کمک به فرایند کنترل و نظارت به معاملات و برای ترغیب تجارت بدون هزینه اضافی و از میان برداشتن موانع موجود در انجام معاملات، سازمان هایی مانند WTO ( سازمان تجارت جهانی ) ایجاد گردیده است. در طی سال ها تجارت با دولت در هم آمیخته شده، در این راستا اکثر ملت ها دارای سازمان هایی می باشند که جهت امنیت کسب و کارها در بازاری که در آن به رقابت می پردازند، فعالیت می نمایند.

رایانه و اینترنت جدیدترین، اما پرنفوذترین فناوری بشر می باشد که انقلابی را در زندگی مردم و دنیای تجارت و اقتصاد ایجاد نموده و خود را به تمام کشورها به ویژه کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته تحمیل نموده است. اکنون در تجارت جهانی از اینترنت جهت ارائه خدمات بهتر و آسان‌تر و نیز کاهش انواع هزینه‌های معاملاتی استفاده می‌شود، که این امر سبب شده است  شرکت‌ها، اعم از کوچک و بزرگ، بیش از پیش در این شبکه حضور یابند.

تجارت الکترونیک به عنوان جدیدترین و خلاقانه ترین نوع از تجارت معرفی می گردد، که به معنای تجارت به شکل آنلاین و به واسطه اینترنت میان کسب و کارها و مشتریان می باشد. هرچند نمی‌توان تاریخ دقیق آغاز تجارت الکترونیکی را بیان کرد، ولی مسلماً این تجارت با توسعه و پیشرفت سخت‌افزارهای الکترونیکی و افزایش استفاده از اینترنت در میان کاربرانی که محیط اینترنت را در جهت تبلیغات به کار گرفته‌اند، آغاز شده است.

تجارت الکترونیکی ( ECommerce ) به دلیل دارا بودن سرعت و کارایی زیاد از یک سو و کاهش هزینه‌ها و بهره‌برداری از فرصت‌های زودگذر و عدم محدود شدن به مرزهای جغرافیایی و نیز قابلیت دسترسی در تمام شبانه‌روز، امکان انجام معاملات اینترنتی را در هر زمان و مکانی را امکان پذیر نموده است. اکثر کسب و کارها سودشان با ورود و عضویت در سایت های تجارت الکترونیک افزایش چشمگیری داشته است، زیرا در سایت های تجارت الکترونیکی، کاملاً برروی خرید و فروش آنلاین تأکید شده است. لازم به ذکر است همانطور که در مقالات گذشته بیان شده است، تجارت به این شکل به تعدادی از زیرمجموعه ها مانندB2B و ... تقسیم گردیده است.

تعاملات مالی جهت قرار گرفتن در مسیر درست در ده سال اخیر تکامل یافته است. افراد سابقاً برای وارد نمودن اطلاعات خصوصیشان همچون اطلاعات مالی و هویتی در فضای اینترنت و به طور آنلاین خیلی محتاطانه عمل می نمودند، اما امروزه با توسعه امنیت اینترنتی این امکان که به واسطه اینترنت خرید انجام شود، محیا گردیده است و یا به طور آنلاین و بدون هیچگونه نگرانی، معاملات مالی بزرگی را شکل دهند.

انواع جدیدی از تجارت پس از تجارت الکترونیک نیز به روش های تجارت اضافه شده است، مانند نوع جدید تجارت که تجارت موبایلی یا Commerceمی باشد، این نوع شامل هر نوع تجارتی است که از طریق دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن همراه هوشمند یا تبلت ها صورت می گیرد. تجارت موبایلی، گاهی به عنوان شکل آینده تجارت الکترونیک نامیده می شود.

استفاده از سرویس پیام کوتاه در این تجارت به این صورت است که ابتدا کاربر نزد سرویس دهنده که می تواند بانک و یا یک موسسه اعتباری باشد، اعتباری به صورت حساب بانکی یا کارت های اعتباری ایجاد می کند و فروشگاه ها و مراکز خریدی که مایل به ارائه سرویس خرید از طریق تلفن همراه می باشند نیز نزد همان سرویس دهنده دهنده حساب باز می کنند، سرویس دهنده نیز یک کد برای کاربر و فروشگاه مربوطه ارسال می کند که به عنوان شناسه آن ها محسوب می شود. هنگام خرید، مشتری یک پیام کوتاه که حاوی شناسه ی کاربری، شناسه فروشگاه و مبلغ مورد نظر می باشد را به مرکز سرویس دهنده ارسال می کند و سرویس دهنده با توجه به اعتبار شخص، صحت خرید را بررسی و مبلغ را به حساب صاحب فروشگاه اضافه می کند و یک پیام کوتاه مبنی بر موفقیت یا عدم موفقیت انجام تراکنش برای صاحب فروشگاه ارسال می کند و با تائید صحت خرید، خرید انجام می شود.

کشورهای زیادی کشورهای زیادی در بخش تجارت موبایلی سرمایه گذاری کرده اند. از جمله این کشورها می توان به آلمان ، ایتالیا ، ژاپن ، کره جنوبی ، سنگاپور ، ایالات متحده ، فیلیپین و چین اشاره کرد. در کشور آلمان 25% مشترکین تلفن همراه خرید های خود را به صورت بی سیم و با استفاده از موبایل انجام می دهند. این شکل از تجارت به وسیله ی برنامه های کاربردی و پروتکل تکنولوژی، به کاربران کمک می کند در نهایت امنیت به انجام معاملات بپردازند. این تکنولوژی در سرتاسر دنیا در حال رایج شدن می باشد.

PCommerce جدیدترین روش در تجارت است که هم اشاره به شبکه اجتماعی pinterest.com ( خرید و فروش از طریق شبکه اجتماعی pinterest ) و هم تجارت مشارکتی دارد، که نوع دوم محبوب تر می باشد. به طوری که مشتریان می توانند در سرمایه گذاری، طراحی و انتخاب اجزا محصولات مشارکت نمایند.


نظرات کاربران

نظر خود را ارسال کنید

تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید

ارسال نظر