گزارش تصویری از نمایشگاه الکامپ

بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه الکامپ در تاریخ ۶ مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران، با حضور شرکت‌های فعال در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور برگزار شد.


ادامه مطلب
9 موردی که باید در سئو (seo) حتما یاد بگیرید

وقتی برای اولین بار وارد دنیای سئو می شوید، ممکن است به علت گستردگی مطالبی که باید یاد بگیرید دچار سردرگمی شوید. بهتر است بدانید افرادی که در زمینه سئو حرفه ای شده اند دارای چندین سال تجربه می باشند و همواره در حال یادگیری مطالب جدیدی هستند که گوگل به عنوان بروزرسانی منتشر می کند.

مشخصا در ابتدا مواردی وجود دارد که باید یاد بگیرید و بعد از آن باید از تاکتیکها و استراتژی های جدید مطلع باشید.


ادامه مطلب
رشد آمازون رو به افول است، اما راهی برای نجات آن وجود دارد

بر طبق آخرین آمار خرید آنلاین RBC سرعت رشد آمازون در حال کاهش می باشد
بیشترین رشد آمازون در آمریکا بوده است در حالیکه همچنان چندین بازار دست نخورده خارجی وجود دارد
اینطور که از شواهد مشخص است آمازون هیچگاه مرتکب اشتباه نمی شود، با صنعت های بزرگی که بازار آنها را برهم می زند و محصولاتی که مشتریان همه روزه در فعالیت های روزمره زندگیشان استفاده می کنند.
در هفته گذشته آمازون با اعلام خرید داروخانه آنلاین پیل پک سهام دارویی را به هرج و مرج کشاند.


ادامه مطلب
رشد تجارت الکترونیک B2B طی پنج سال آینده
طبق پیش بینی ها، صنعتB2B  که توسط مبادله کالاها، به اشتراک گذاری اطلاعات و ارائه خدمات در میان کسب و کارها شناخته می شود رو به رشد و توسعه می باشد. بر اساس آخرین اخبار و تحقیقات انجام شده در این حوزه طرح های امیدوار کننده ای برای تجارت الکترونیک بنگاه های معاملاتی در جهان و پیش بینی شرایطی سودمند برای بازاریابان این صنعت و تامین کنندگان به ارمغان آورده است.
ادامه مطلب
یکشنبه, 03 تیر,1397
پنل ارسال ایمیل

همانند پنل ارسال پیامک (همانطور که در آموزش دهم توضیح داده شد) با دریافت پنل ارسال ایمیل می توانید از این قابلیت جهت ارسال ایمیل به صورت گروهی و در قالب های ساده، خبرنامه و رویداد به مخاطبان مدنظر خود استفاده نمایید.


ادامه مطلب
RSS
12345678
فرایند پاسخ به درخواست خرید در بازار معاملات
چهارشنبه, 01 آذر,1396

فرایند پاسخ به درخواست خرید در بازار معاملات

فرایند پاسخ به درخواست خرید در بازار معاملات

بازار مکانیست که به خریداران و فروشندگان اجازه می دهد با یکدیگر به مبادله کالا و خدمات بپردازند. بازار را با این تعریف می توان بازار فیزیکی که افراد برای معامله کالاها و خدمات گرد هم می آیند، مانند مراکز خرید و بازارهای سنتی و ... در نظر گرفت و یا بازار مجازی همانند بازارهای آنلاینی که خریداران و فروشندگان در تعامل مستقیم  نیستند. بر این اساس بازارها لزوماً به مکان فیزیکی برای انجام معاملات نیاز ندارند، بلکه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، در فروشگاه های آنلاین معاملات بدون ملاقات حضوری طرفین قرارداد صورت میگیرد.

بازارهای مجازی در بسیاری از موارد، بستری امن برای ارتباط دو طرف عرضه و تقاضا برای یک کالا می باشند. البته مدل های کسب و کار اینترنتی دیگری نیز وجود دارد که در آن شرکت تولیدکننده، خود به فروش اینترنتی محصولاتش می‌پردازد یا یک شرکت که صرفاً به فروش محصولات دیگر شرکتها می‌پردازد و انبارداری را نیز انجام می‌دهد. بنابراین با توجه به نوع کسب و کار، بازار هدف تفاوت می کند. با این وجود بازارهای مجازی و آنلاین فارق از نوع رویکرد به بازارها، در اکثر کسب و کارها کاربرد دارند.

یکی از ویژگی های ابتدایی هر بازار آنلاین، کاهش هزینه مبادلات می باشد، زیرا زمان و هزینه دو خواسته ای است که خریدار و فروشنده برای انجام تراکنش خود به آن نیاز دارند. خریداران می‌توانند خصوصیات کالای مورد نظر خود را در بین تامین کنندگان، مقایسه و بررسی نمایند و به این روش احتمالاً از بابت خدمات پس از فروش یا تعویض کالای خریداری‌شده، نگرانی کمتری داشته باشند. البته درصورت رعایت نشدن اصول پذیرفته شده معاملات اینترنتی در بازارهای آنلاین، ریسک خرید و فروش به شکل قابل ملاحظه ای افزایش می یابد. به گونه ای که در صورت عدم مطابقت کالاهای خریداری شده با درخواست خرید شما، می بایست کالا را بازگشت داده و ... که این پروسه بسیار زمان بر می باشد. کسب و کارها با انجام معاملات در بازار های آنلاینی که از اعتبار کافی برخوردار می باشند، معاملاتی موفق را رقم خواهند زد و میزان ریسک موجود را کاهش خواهند داد. 

پرتال اول با برطرف نمودن این مشکل در حوزه B2B، از خسارات عمده خریداران و فروشندگان در این حوزه جلوگیری به عمل آورده است. پرتال اول به عنوان نخستین سامانه B2B در ایران، فضایی را جهت معاملات کالا و خدمات در حجم بالا فراهم نموده است. در پرتال اول خریداران با ثبت در خواست خرید خود در بخش بازار معاملات ( همانطور که در مقاله ی قبل ملاحظه نموده اید ) گام اول شروع معاملات را در زمان کوتاهی برمیدارند.

فروشندگان عضو پرتال اول به دو دسته اعضای ویژه و اعضای عادی تقسیم می گردند. برای درخواست خریدهایی که توسط خریداران ثبت شده است، تنها اعضای ویژه فوراً قادر به پاسخگویی می باشند. برای سایر اعضا ( اعضا عادی ) پس از 7 روز از ثبت درخواست خرید از آن آگاه شده و قادر به پاسخگویی خواهند بود.  

درخواست خرید شامل اطلاعات کاملی در رابطه با خرید انبوه خریدار می باشد. فروشندگان عضو پرتال اول قادرخواهند بود در بخش داشبورد فروش، از در خواست های خرید مرتبط با کسب و کارشان ( مانند تصویر ذیل ) آگاهی یابند:

در این بخش با کلیک بر روی نام محصولات  جزئیات درخواست خریدهای ارسال شده را مشاهده می فرمایند.

 

سپس با انتخاب گزینه ی مشاهده اطلاعات خریدار، این اطلاعات برای تامین کنندگان نمایش داده می شود.

 

در انتها، پس از تماس با خریدار و انجام توافقات اولیه، فروشندگان با انتخاب دکمه ارسال پیش فاکتور ( مانند تصویر ذیل ) آن را  ارسال و در صورت توافق نهایی، قراردادی موفق میان آن ها شکل خواهد گرفت.



 


نظرات کاربران

نظر خود را ارسال کنید

تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید

ارسال نظر