گزارش تصویری از نمایشگاه الکامپ

بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه الکامپ در تاریخ ۶ مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران، با حضور شرکت‌های فعال در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور برگزار شد.


ادامه مطلب
9 موردی که باید در سئو (seo) حتما یاد بگیرید

وقتی برای اولین بار وارد دنیای سئو می شوید، ممکن است به علت گستردگی مطالبی که باید یاد بگیرید دچار سردرگمی شوید. بهتر است بدانید افرادی که در زمینه سئو حرفه ای شده اند دارای چندین سال تجربه می باشند و همواره در حال یادگیری مطالب جدیدی هستند که گوگل به عنوان بروزرسانی منتشر می کند.

مشخصا در ابتدا مواردی وجود دارد که باید یاد بگیرید و بعد از آن باید از تاکتیکها و استراتژی های جدید مطلع باشید.


ادامه مطلب
رشد آمازون رو به افول است، اما راهی برای نجات آن وجود دارد

بر طبق آخرین آمار خرید آنلاین RBC سرعت رشد آمازون در حال کاهش می باشد
بیشترین رشد آمازون در آمریکا بوده است در حالیکه همچنان چندین بازار دست نخورده خارجی وجود دارد
اینطور که از شواهد مشخص است آمازون هیچگاه مرتکب اشتباه نمی شود، با صنعت های بزرگی که بازار آنها را برهم می زند و محصولاتی که مشتریان همه روزه در فعالیت های روزمره زندگیشان استفاده می کنند.
در هفته گذشته آمازون با اعلام خرید داروخانه آنلاین پیل پک سهام دارویی را به هرج و مرج کشاند.


ادامه مطلب
رشد تجارت الکترونیک B2B طی پنج سال آینده
طبق پیش بینی ها، صنعتB2B  که توسط مبادله کالاها، به اشتراک گذاری اطلاعات و ارائه خدمات در میان کسب و کارها شناخته می شود رو به رشد و توسعه می باشد. بر اساس آخرین اخبار و تحقیقات انجام شده در این حوزه طرح های امیدوار کننده ای برای تجارت الکترونیک بنگاه های معاملاتی در جهان و پیش بینی شرایطی سودمند برای بازاریابان این صنعت و تامین کنندگان به ارمغان آورده است.
ادامه مطلب
یکشنبه, 03 تیر,1397
پنل ارسال ایمیل

همانند پنل ارسال پیامک (همانطور که در آموزش دهم توضیح داده شد) با دریافت پنل ارسال ایمیل می توانید از این قابلیت جهت ارسال ایمیل به صورت گروهی و در قالب های ساده، خبرنامه و رویداد به مخاطبان مدنظر خود استفاده نمایید.


ادامه مطلب
RSS
12345678
شاخص های وب سایت اینترنتی جامع
شنبه, 13 آبان,1396

شاخص های وب سایت اینترنتی جامع

شاخص های وب سایت اینترنتی  

اینترنت فضایی را فراهم نموده که افراد در آن قادر به جستجوی کسب و کارها، محصولات، خدمات و غیره می باشند. زمان زیادی از روزهای به کارگیری دفترچه های تلفن و سایر داده های ثبت شده بر روی کاغذ گذشته است. امروزه اگر فردی نیازمند پیدا کردن اطلاعات در زمینه ای مشخص باشد، معمولأ اینترنت را برای یافتن آن اطلاعات جستجو می نماید. زمانی که مشتریان محصولات شما و یا عباراتی که در رابطه با کسب و کار شماست را جستجو می نمایند، باید آن ها را به صورت کامل عرضه نمایید. در این زمینه وب سایت جامع برای کسب و کارتان ضروری به نظر می رسد زیرا منجر به جذب مشتریان بالقوه موجود در فضای اینترنت می گردد.

در جهان ارتباطات امروز خوب و کامل به نظر رسیدن وب سایت  مهم است، زیرا وب سایتتان اولین تصویری از شماست که در ذهن مشتریان بالقوه، در فضای مجازی شکل می گیرد. اگر آن ها، شما را در اینترنت، جستجو نمایند و یا از طریق لینک وب سایتتان که با معرفی سایرین به دست آن ها رسیده است، وارد سایت اختصاصیتان شوند، وب سایت شما اولین نقطه ای است که ارتباط شما را با آن ها ایجاد می نماید. پیش از آن که مشتریان، شرکت (فروشگاه و ...) را ببینند و یا با کارکنان بخش فروشتان گفتگو نمایند، وب سایت شما را خواهند دید.

مطمئناً تأثیرگذاری اولیه، جهت بهترین به نظر رسیدن نسبت به رقبا، یکی از دغدغه های تمامی کسب و کارهاست. جهت دست یابی به این هدف شما می توانید به وب سایت خود به عنوان ویترین مجازی کسب و کارتان بیاندیشید. پرتال اول ( www.1st.ir ) با اختصاص وب سایت اختصاصی به اعضاء، این امکان را در فضای مجازی برای کاربران خود فراهم نموده است. 

یک وب سایت کامل که به خوبی پیاده سازی شده و از لحاظ شکل ظاهری به روز است، شامل جزئیات اضافه نمی باشد. همچنین حرکت در آن به سادگی امکان پذیر است و از آن، جهت کاربری خاصی استفاده می گردد. افراد معمولأ یک راه حل سریع برای رفع نیازهایشان و یا یک پاسخ سریع به سوالاتشان می خواهند. 

به وب سایتی کامل و جامع اطلاق می گردد که در تمامی مرورگرها خوب به نظر برسد. شما باید وب سایت خود را در مرورگرهای مختلف تست نمایید تا عملکردی صحیح و مناسب در تمامی مرورگرها داشته باشد. سایت استاندارد، در تلفن های همراه هوشمند نیز به شکلی مطلوب نمایش داده می شود و به منظور به کارگیری از طریق آن ها بهینه می باشد. وب سایت های جامع عاری از خطا می باشند. به عبارتی دیگر مشکلات گرامری، خطای لغوی، سایز فونت نامناسب و اشتباهاتی از این قبیل را ندارند و همه این موارد کاملاً رعایت شده است. وب سایت شما به عنوان ابزاری می باشد که می بایست از تمامی امکانات آن نهایت استفاده را نمایید.

ویژگی های اصلی در طراحی صفحه خانه، که هر وب سایت اینترنتی جامعی باید دارا باشد شامل موارد زیر می باشند:

1. عنوان (heading)

2. زیر عنوان (sub heading)

3. فراخوان به عمل اولیه(primary calls-to-action)  

4. تصاویر مرتبط (supporting image)

5. مزایا (benefits)

6. تأییدیه اجتماعی (social proof)

7. ناوبری (navigation)

8. محتوای پیشنهادی (content offer)

9. فراخوان به عمل ثانویه (secondary calls-to-action)

10. ویژگی ها (features)

11. منابع و مراجع (resources)

12. موفقیت های شاخص (success indicators)



1. عنوان (heading)

هر وب سایتی در عرض چند ثانیه باید به بازدیدکنندگانش بگوید که دررابطه با چه موضوعی می باشد و کسب و کارش دارای چه محصولات و خدماتی برای ارائه می باشد. عنوان را واضح، ساده، بدون خطا و با تعداد کلمات کم انتخاب نمایید. این بخش یکی از مهمترین اجزای صفحه خانه (home page) شما می باشد.

 افراد مختلفی ممکن است از سایت شما بازدید نمایند، بنابرین یافتن تعدادی کلمه که سایت شما را برای هر گروهی از بازدیدکنندگان جذاب نماید، دارای اهمیت می باشد. بعضی از مقالات سئو پیشنهاد می کنند که عنوان را باتوجه به بازار هدف 20 تا 35 درصدی از بازدیدکنندگان اینترنت که احتمال بازدید از سایت شما توسط آن ها بسیار بالاست، انتخاب نمایند.

 

2. زیر عنوان (sub heading)

زیر عنوان سایتتان باید مکمل عنوان شما و شامل توضیحات مختصری از عملکرد کسب و کارتان باشد و اینکه در چه زمینه ای فعالیت دارید و یا چه محصولات و خدماتی ارائه می نمایید. در این بخش از اصطلاحات تخصصی و فقط در رابطه با خودتان صحبت نمودن، بپرهیزید. همچنین برای بهینه کردن و نمایش بهتر متن خود در تلفن های همراه هوشمند، از فونت بزرگتری برای این بخش استفاده نمایید تا به بازدیدکنندگان تجربه بهتری ارئه دهد. در غیر این صورت آن ها به جای تمرکز روی محتوای سایت شما درگیر بزرگنمایی صفحه می گردند. به طور مثال سایز استاندارد فونت برای عنوان و زیر عنوان حداقل 22px و برای محتوا های موجود در سایت حداقل14px می باشد.

 

3. فراخوان به عمل اولیه (primary calls-to-action)

هدف صفحه خانه هر وب سایتی ترغیب نمودن بازدیدکنندگان برای بازدید از سایر بخش های وب سایت و جذب بیشتر مشتریان می باشد. دو یا سه فراخوان به عمل ( calls-to-action ) در بالای صفحه قرار دهید که به طور مستقیم مشتریان را به انجام مراحل مختلف فرایند خرید یاری نمایند. این CTAها باید از لحاظ تصویر مشخص و قابل مشاهده باشند. همچنین رنگ این بخش ها باید در تضاد با رنگ سازمانی شما باشد در حالی که با رنگ سایر بخش های وب سایتتان متناسب باشد. متن موجود در این بخش ها را نیز مختصر انتخاب نمایید (حداکثر 5 کلمه) و اینگونه مشتریان برای کسب اطلاعات بیشتر در آن زمینه، آن CTA را انتخاب خواهند نمود.

برای بهینه نمودن این بخش ها برای بازدید کنندگانی که از تلفن های همراه هوشمند استفاده می نمایند، مطمئن شوید که اندازه متن آن ها خوانا و قابل انتخاب باشد. به طور مثال سایز این دکمه ها 44px*44px می تواند باشد. دقت کنید فضایی خالی در اطراف هر کدام از این دکمه ها ایجاد نمایید تا دکمه نادرست را بدلیل عدم رعایت این امر انتخاب ننمایند.

 

4. تصاویر مرتبط (supporting image)

اکثر مردم افرادی دیداری می باشند. اطمینان حاصل فرمایید که تصویری که ارائه می دهید، زمینه فعالیت شما را به طور کامل و واضح نمایش دهد. از تصاویری استفاده نمایید که تاثیر روانی بر روی بازدیدکنندگان می گذارند و منجر به اقدام به خرید خریداران می گردند.

برای بهینه نمودن تصویر استفاده شده برای کاربران تلفن های همراه، از تصاویر با کیفیت بالا و حجم پایین دارند درسایت خود، استفاده نمایید.

 

5. مزایا (benefits)

اینکه در خصوص عملکرد خود توضیح دهید، مهم است، اما ذکر علت اهمیت کاری که شما انجام می دهید نیز ضروریست. مشتریان می خواهند بدانند مزیت خرید از شما چیست و این همان چیزیست که باعث می شود از شما خرید نمایند. متن مزایای کسب و کارتان  را روشن، واضح، روان و به زبان مشتریان تهیه نمایید.

 

6. تأییدیه اجتماعی (social proof)

تأییدیه اجتماعی یک شاخص قدرتمند برای اعتبار وب سایت است. این ادعا که محصول یا خدمات شرکتی در جهان بهترین می باشد، خوب است اما شما زمانی از دید مردم بهترینید که آن ها این موضوع را از افراد دیگر بشنوند. لینک نمودن و ثبت نشانه های تأیید مرجعی دیگر در وب سایتتان مهم است، همچنین یک عکس یا اسم به این گواهی نامه ها اعتبار بیشتری می بخشد.

 

7. ناوبری (navigation)

ناوبری جهت یابی و محتوای صفحه خانه وب سایت می تواند نرخ خروج از سایت شما را کاهش دهد. برای این هدف به بازدیدکنندگان سایت، مسیری مشخص از صفحه خانه را بدهید و مطمئن گردید که مسیر ها در بالای وب سایت شما برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده باشد. همچنین جهت پیدا کردن آنچه خریداران به دنبال آن می گردند از نوار جستجو استفاده نمایید.

منوی ناوبری را در بالا یا پایین صفحه قرار داده و لینک ها را در یک ساختار سلسله مراتبی سازمان دهی نمایید. همچنین مطمئن شوید که تست کاربران برای اطمینان یافتن از کاربری صحیح سایت صورت گیرد.

 

8. محتوای پیشنهادی (content offer)

برای هدایت بیشتر بازدیدکنندگان به سایت شما، محتوایی عالی خلق کنید. به عنوان مثال از یک سری گزارشات ثبت شده توسط دولت مثل کتاب های الکترونیک و غیره استفاده نمایید. همچنین می توانید برای افرادی که مایل به خرید نمی باشند مجموعه ای از اطلاعات جهت دانلود قرار دهید.

یک برنامه منسجم را برای تولید محتوا در نظر داشته باشید. هفته ای ۴ بار و یا بیشتر، کلمات کلیدی خود را در محتوا ادغام کنید و بهینه سازی عناوین، موضوعات صفحه، URL ها و توصیفات متا را انجام دهید. یک سئو مناسب می تواند مزایای خوبی را برای وب سایت شما به همراه داشته باشد از جمله : افزایش ترافیک وب سایت، تسریع در اطلاع رسانی، ایجاد لینک های بیشتر به سایت، جذب بازدید کننده بیشتر از سراسر دنیا، سرعت در نشر مطالب وب سایت شما در فضای اینترنت و در دسترس بودن نظرات کاربران و مخاطبان شما

 

9. فراخوان به عمل ثانویه (secondary calls-to-action)

 به کار گرفتن CTAهای ثانویه در سایت شما، درج بخش هایی در صفحه خانه  می باشد. در حالیکه CTAهای اولیه باید در ابتدای صفحه باشند، CTAهای ثانویه در انتهای صفحه قرار می گیرند. این موضوع این امکان را برای انتخاب مطالب انتهای صفحه فراهم می آورد.

 

10. ویژگی ها (features)

علاوه بر مزایا، بعضی از ویژگی های کلیدی خود را لیست نمایید. این لیست به افراد آگاهی بیشتری راجع به اینکه چه امکاناتی به محصول شما افزوده می گردد، می دهد. متن ویژگی های اساسی خود را روان و آسان تهیه نمایید.

 

11. منابع و مراجع (resources)

اغلب بازدیدکنندگان ویترین شما، برای خرید آماده نخواهند بود، بلکه در جستجوی اطلاعات بیشتر می باشند، اطمینان حاصل نمایید که شما لینک مرجع هایی که از طریق آن ها می توانند، اطلاعات مرتبط و بیشتری بدست آورند پیشنهاد می دهید. این امر در سئو سایت شما نیز تأثیر مثبت می گذارد و نه تنها اینگونه افراد را به بازدید بیشتر و ماندن بیشتر روی سایت شما ترغیب می نماید، بلکه کمک می نماید جایگاهتان را به عنوان رهبر بازار در صنعت مرتبطتان حفظ نمایید.

 

12. موفقیت های شاخص (success indicators)

علاوه بر ضمینه های ایجاد آگاهی و شناخت در مشتریان، داستان های موفقیت شما، تأثیر اولیه ی خوبی برای ترغیب آنها ایجاد می نماید. مثلاً اینکه مجموعه شما در رأی گیری های سازمانی بهتر بوده و یا اینکه شرکتی معتبر از دید کشورهای خارجی می باشید نمونه هایی از زمینه موفقیت های شاخص می باشند.

سایت شما می بایست بازدیدکنندگان را به سمت خود جذب نماید و اینگونه می توان از مشتریان بالقوه موجود در فضای اینترنت بهره مند گردید. به طور کلی بهتر است که سایت هر کسب و کار حرفه ای به نظر برسد و سبک خانگی نداشته باشد و نام دامنه ای مشخص داشته باشد به طوری که قابل به خاطر سپردن باشد و شامل عباراتی ساده جهت بخاطر سپردن باشد. داشتن دکمه تماس با شرکت به عنوان یکی از انوان CTA ها درج گردد و با ناوبری مناسب دستیابی به محتواهای گوناگون را برای مخاطبین تسهیل نمایید.

 شما با ارائه محتوای مناسب هم بازدیدکنندگان و هم موتورهای جستجو را خرسند می نمایید. همچنین محتوای صفحه سایت می بایست دارای کلمات کلیدی باشد که منجر به سئو طبیعی و رایگان محصولات و خدمات شما می گردد. پرتال اول تمامی ویژگی های ذکر شده برای داشتن وب سایت حرفه ای را به کسب و کارها ارائه می دهد. شما می توانید از قابلیت سئو رایگان پرتال اول نیز استفاده نمایید. نهایتأ دقت نمایید که از پخش موسیقی، انیمیشن، هر آنچه به صورت خودکار پخش شود همچون موزیک یا ویدئو و اطلاعات، عکس و فیلم های اضافی در وب سایت خود پرهیز نمایید زیرا این ها باعث کند شدن سرعت بارگذاری صفحه خانه شما و در نهایت ترافیک کمتر وب سایت شما می گردند.

 


نظرات کاربران

نظر خود را ارسال کنید

تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید

ارسال نظر