گزارش تصویری از نمایشگاه الکامپ

بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه الکامپ در تاریخ ۶ مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران، با حضور شرکت‌های فعال در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور برگزار شد.


ادامه مطلب
9 موردی که باید در سئو (seo) حتما یاد بگیرید

وقتی برای اولین بار وارد دنیای سئو می شوید، ممکن است به علت گستردگی مطالبی که باید یاد بگیرید دچار سردرگمی شوید. بهتر است بدانید افرادی که در زمینه سئو حرفه ای شده اند دارای چندین سال تجربه می باشند و همواره در حال یادگیری مطالب جدیدی هستند که گوگل به عنوان بروزرسانی منتشر می کند.

مشخصا در ابتدا مواردی وجود دارد که باید یاد بگیرید و بعد از آن باید از تاکتیکها و استراتژی های جدید مطلع باشید.


ادامه مطلب
رشد آمازون رو به افول است، اما راهی برای نجات آن وجود دارد

بر طبق آخرین آمار خرید آنلاین RBC سرعت رشد آمازون در حال کاهش می باشد
بیشترین رشد آمازون در آمریکا بوده است در حالیکه همچنان چندین بازار دست نخورده خارجی وجود دارد
اینطور که از شواهد مشخص است آمازون هیچگاه مرتکب اشتباه نمی شود، با صنعت های بزرگی که بازار آنها را برهم می زند و محصولاتی که مشتریان همه روزه در فعالیت های روزمره زندگیشان استفاده می کنند.
در هفته گذشته آمازون با اعلام خرید داروخانه آنلاین پیل پک سهام دارویی را به هرج و مرج کشاند.


ادامه مطلب
رشد تجارت الکترونیک B2B طی پنج سال آینده
طبق پیش بینی ها، صنعتB2B  که توسط مبادله کالاها، به اشتراک گذاری اطلاعات و ارائه خدمات در میان کسب و کارها شناخته می شود رو به رشد و توسعه می باشد. بر اساس آخرین اخبار و تحقیقات انجام شده در این حوزه طرح های امیدوار کننده ای برای تجارت الکترونیک بنگاه های معاملاتی در جهان و پیش بینی شرایطی سودمند برای بازاریابان این صنعت و تامین کنندگان به ارمغان آورده است.
ادامه مطلب
یکشنبه, 03 تیر,1397
پنل ارسال ایمیل

همانند پنل ارسال پیامک (همانطور که در آموزش دهم توضیح داده شد) با دریافت پنل ارسال ایمیل می توانید از این قابلیت جهت ارسال ایمیل به صورت گروهی و در قالب های ساده، خبرنامه و رویداد به مخاطبان مدنظر خود استفاده نمایید.


ادامه مطلب
RSS
12345678
اهمیت تجارت بین بنگاهی (B2B) در افزایش سهم بازار کسب و کارها
یکشنبه, 30 مهر,1396

اهمیت تجارت بین بنگاهی (B2B) در افزایش سهم بازار کسب و کارها

اهمیت تجارت بین بنگاهی (B2B) در افزایش سهم بازار کسب و کارها


تاثیر اینترنت بر تمامی ابعاد زندگی، به طور مستمر در حال افزایش است و هر روز اغلب ما نیاز به شکل دادن ارتباطات خود و انجام مبادلات از طریق این شبکه را در زندگی خود احساس می کنیم. امروزه در جهان تجارت، قابلیت خرید و فروش هر چیزی وجود دارد  و برای رسیدن به این هدف، پیش از هرکار ، کسب و کارها باید شناختی کامل از خود و فرایندهای کاری خود بدست آورند و دقت برای پاسخ به این سوال که فروش آنلاین برای کسب و کارشان سودی خواهد داشت یا خیر، اهمیت ویژه ای دارد، زیرا صاحبان کسب و کارها را به این اطمینان می رساند که، به سودهای بسیار بالاتری در مقابل خرید و فروش سنتی دست خواهند یافت.

 تفاوت های بسیاری بین بازار مجازی و سنتی وجود دارد، به عنوان نمونه، کسانی که بازار مجازی را برای معرفی کالاها و خدمات خود بر می گذینند هزینه های کمتری را متحمل می شوند زیرا در هزینه هایی اساسی همچون استخدام کارکنان بیشتر، صرفه جویی می گردد.

هزینه هایی که یک تاجر در روش فروش اینترنتی باید بپردازد شامل هزینه توسعه حرفه ای صفحه وب سایت، تخصیص نام دامنه و ... می باشد که این هزینه ها نسبت به هزینه های کسب و کار سنتی بسیار کمتر است.

کسب و کارهای اینترنتی منعطف تر از کسب و کارهای سنتی می باشند. به عنوان مثال برای تغییر قیمت یک کالا تنها با تغییر اطلاعات ثبت شده در کادر مختص قیمت آن کالا، قابلیت تغییرقیمت در همه ی بخش های مرتبط، فراهم شده است. اما در کسب و کارهای سنتی شما علاوه بر تغییر قیمت موجود روی هر جنس، باید قیمت های قفسه ها و قیمت های موجود در ثبت های موجودی کالا و ... را نیز تغییر دهید.

مهمترین وجه تمایز تجارت اینترنتی، دسترسی به تعداد متقاضیان بالقوه بیشتر برای کالاها و خدمات شما می باشد. بالغ بر یک میلیارد نفر در سرتاسر جهان از اینترنت استفاده می کنند، که تعداد زیادی از آن ها میتوانند به مشتریان بالقوه شما تبدیل شوند. این تعداد به نسبت کسب و کار سنتی گذشته، حقیقتاً بسیار زیاد می باشد.

همچنین با کسب و کار آنلاین شما می توانید در هر نقطه ای که به اینترنت دسترسی داشته باشید کسب و کار خود را مدیریت کنید. شما می توانید حتی در خواب و یا مسافرت هم، ارتقاء فروش داشته باشید زیرا وب سایت شما بسته نمی شود و 365 روز سال باز است و امکان خرید و فروش به صورت آنلاین وجود دارد.

به علت قابلیت ویژه سرعت بالای معاملات اینترنتی، اطلاع رسانی گسترده ای نسبت به برند و تولیدات شما شکل می گیرد. همچنین با استفاده از فروش آنلاین، امکان آنالیز راحت فرآیند های کسب و کار نیز فراهم می گردد به صورتیکه دنبال کردن و مطالعه رفتار های خریداران و سایر بخش های کسب و کار و همچنین رقبا، به شما در اخذ تصمیمات درست کمک می کنند.

در بازار معاملات استفاده از فضای مجازی  کمک بسیار زیادی به گستردگی این بازار پویا می نماید و با توجه به بازار رقابتی امروز و استفاده ی رقبا از این فضا و امکانات بالقوه موجود در آن، لزوم ورود به این بازار آشکارتر می گردد. پرتال ها و وب سایت های تخصصی در اینترنت امکان شکل گیری هر سطحی از مبادلات را فراهم می آورند به طوری که با استفاده از این فضا برای انجام معاملات B2B و یا B2C  و... می توان از منافع این مدل از کسب و کار ها و معاملات بهره برد.

برخلاف شرکت های خیلی بزرگ که بودجه مالی بسیار زیادی را صرف تبلیغات و فروش می نمایند، اکثر کسب و کارهای کوچکتر بودجه کافی برای این کار را در اختیار ندارند. همچنین بهره کافی از این سرمایه گذاری های کلان خود نمی برند. به طور کلی پرتال های  B2B مانند alibaba.com ، 1st.ir و بسیاری دیگر، تجارت آنلاین را، در حجم فروش عمده تسهیل نموده اند. سایت هایی مانند alibaba.com، بین فروشندگان و خریداران از هزاران صنعت در سرتاسر جهان ارتباط برقرار می نمایند و پرتال اول 1st.ir همین کار را در محدوده کشور ایران اجرایی می نماید. این پرتال ها به کسب و کارها در شکل گیری روابط تجاری جدید کمک می کنند تا با فروش خود، سالانه میلیاردها تومان سود ببرند.

اکنون، اگر شما به دلایلی هنوز از این پرتال ها برای افزایش چشمگیر فرصت های تجاری خود استفاده نمی کنید؛ در این بخش هفت مزیت استفاده از پرتال اول عنوان شده است که با عدم عضویت در پرتال اول و... از آن ها محروم می گردید.

1. سرمایه گذاری اندک با نرخ بازده بالا

2. دستیابی به مجموعه بزرگی از خریداران و فروشندگان

3. روشی عالی برای بهینه نمودن فعالیت های خودتان

4. یک راهکار هوشمندانه برای بالابردن جایگاهتان در رتبه بندی موتورهای جستجو

5. ابزاری کاربردی برای برند سازی کسب و کار

6. ایجاد فضایی ایده ال برای گسترش شبکه کسب و کارتان

7. دروازه ای برای اعمال نوآوری در محصولات


1- سرمایه گذاری اندک با نرخ بازده بالا

با عضویت در پرتال اول به عنوان سایت تخصصی تجارت بین بنگاهی(B2B)، زمینه دستیابی کامل شما به خریداران سراسر کشور و ارتباط با فروشندگان و ویژگی های بسیار دیگری فراهم می گردد.

زمانی که شما هزینه های اندک این مدل سرمایه گذاری را با هزینه های مدل های دیگر فعالیت های کسب و کار مقایسه کنید، برتری آن آشکار می گردد. با استفاده از این پرتال ها نه تنها شما سالانه میلیون ها تومان صرفه جویی می نمایید، بلکه شناخت کامل تری نسبت به مشتریان هدف خود و نیازهایشان پیدا می کنید.

 

2- دستیابی به مجموعه بزرگی از خریداران و فروشندگان

از جمله مزایای ثبت نام در این بازار معاملات B2B، دستیابی به مجموعه ای از خریداران و فروشندگان است، که شما می توانید مستقیم با آنها ارتباط برقرار نمایید. این مجموعه شامل تجار، صاحبین صنایع، واسطه ها، و عمده فروشان و ... در سرتاسر جهان می باشد.

اکثر این فروشندگان و خریداران خودشان به تنهایی کسب و کارهای فعالی می باشند، دقیقا مانند شما، ولی به دنبال افزایش فروش خود می باشند. بنابرین احتمال پاسخ گویی به نیازهای این دسته، خیلی بیشتر از لیست های تصادفی موجود در اینترنت است؛ که به هیچ وجه قابل اعتماد نمی باشند.

3- روشی عالی برای بهینه نمودن فعالیت های خودتان

زمانی که شما به یک پایگاه اطلاعات تقریبا بی انتها از خریداران و فروشندگان دست می یابید، طبیعتأ از فرصت های پیش رویتان سردرگم می گردید. بنابراین تشخیص کسب و کار مناسب برای شکل گیری ارتباطات و نهایتأ ایجاد مبادلات، کمی دشوار است.

در این راستا، می توانید از وب سایت های B2B همچون 1st.ir برای بهینه نمودن فعالیت های مرتبط با فروشتان استفاده نمایید. شما می توانید با استفاده از هشدار ها و اطلاع رسانی های کلیدی، زمانی که هر خریدار یا فروشنده مرتبط با زمینه فعالیت شما، محصول متناسب یا فرصت تجاری متناسبی را ثبت می نماید، آگاه شوید.

پرتال اول معمولا اطلاعات در خصوص خریداران و فروشندگان غیرمرتبط با زمینه فعالیت شما را فیلتر می نماید و بدین گونه شما روی فرصت هایی تمرکز می نمایید که احتمال موفقیتشان بسیار بیشتر است.

4- یک راهکار هوشمندانه برای بالابردن جایگاهتان در رتبه بندی موتورهای جستجو

اهیمت ندارد که شما در چه زمینه ای فعالیت می کنید، اگر صفحه وب مختص به خود دارید، به بهبود جایگاه آن در موتورهای جستجو (seo) نیازمندید زیرا در سال های اخیر سئو به طور فزاینده ای دشوار گردیده است. در این راستا سرمایه گذاری در انواع تکنیک های بازاریابی آنلاین و روش های پیچیده برای بالا بردن رتبه سایت، مورد نیاز است؛ حال آنکه با استفاده از وب سایت های آنلاین B2B و امکاناتش شما می توانید در صدر جستجوهای موتورهای جستجو قرار بگیرید. پرتال اول با به کار گیری سئو اختصاصی برای هر محصول، آن را نسبت به رقبا در صدر قرار دهد. با عضو کردن کسب و کار خود در این وب سایت ها با کمترین تلاش می توانید به سئو اختصاصی دست یابید.

5- ابزاری کاربردی برای برند سازی کسب و کار

اکثر کسب و کارهای با محدودیت های مالی برای فعالیت های بازاریابی و برند سازی مواجه اند. اما تمامی شرکت ها می توانند این محدودیت را با استفاده از تجارت بین بنگاهی (B2B) از بین ببرند. با عضویت در پرتال اول، شما به یک وب سایت اختصاصی، ویترین محصولات و خدمات و همچنین قابلیت افزایش رتبه در جستجو های اینترنت دست می یابید. این امکانات زمینه رقابت مستقیم شما با شرکت های پیشرو در زمینه فعالیتتان را که در صدر نتایج موتورهای جستجو می باشند، ایجاد می نماید و نهایتا منجر به جلوگیری از انتقال سهم شما به رقبا خواهد بود.

6- ایجاد فضایی ایده ال برای گسترش شبکه کسب و کارتان

ارزش خالص یک کسب و کار کوچک مستقیمأ به اندازه و تاثیرگذاری شبکه فروش آن بستگی دارد و در حقیقت، اکثر کسب و کارهای مدرن روی بخش شبکه سازی، بیشتر و یا برابر با سایر بخش های بازاریابی، سرمایه گذاری می نمایند. پرتال های B2B برای شما فرصتی ایده آل برای گسترش فعالیت های خود بدون هزینه ای زیاد فراهم می آورند، شما نیز می توانید از خدمات شرکت هایی همچون پرتال اول که اثر گذاری بیشتری در حوزه شرکت های زمینه فعالیت شما دارند، برای خلق روابط تجاری گسترده تر، استفاده نمایید.

7- دروازه ای برای اعمال نوآوری در محصولات

 امروزه خلق محصولات نوآورانه برای برطرف کردن مشکلات دنیای مدرن، فعالیت یکسان کسب و کارهای سرتاسر جهان محسوب می گردد. بیشتر آن ها از تجارت بین بنگاهی (  B2B) برای خلق فرصت های کاری و محصولات جدید استفاده می نمایند. زمانی که محصولات شما به عنوان یک کسب و کار کوچک، دارای عکس های متنوع و توضیحات مناسب است، این امکان وجود دارد، با شرکت هایی که مبلغی کلان برای تبلیغات خود هزینه می کنند مقایسه گردید و این خود نوعی خسارت برای کسب و کار شما محسوب می گردد. در این راستا با استفاده از امکانات پرتال اول نه تنها می توانید به طور ویژه ای با این کمبود بودجه مقابله نمایید، بلکه می توانید از رقبایی که هنوز از این ابزار قدرتمند برای گسترش کسب و کارشان استفاده نمی نمایند، پیشی بگیرید.

 

 


نظرات کاربران

نظر خود را ارسال کنید

تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید

ارسال نظر