فروش به روش سفارش گیری
شنبه, 01 اردیبهشت,1397

فروش به روش سفارش گیری

فروش به روش سفارش گیری

با فراهم آمدن بستر مناسب برای فروش آنلاین، سفارش گیری و استعلام قیمت در وب سایت تجارت اول، امکان فروش عمده برای تامین کنندگان، در نهایت سهولت و امنیت ایجاد شده است. هدف از این آموزش معرفی قابلیت سفارش گیری، مراحل آن و تمامی نکات مورد نیاز در این روش می باشد، تامین کنندگان سراسر کشور در پایان این آموزش قادر به فروش محصولات خود به صورت انبوه به روش سفارش گیری خواهند بود و از مزایای این روش بهره مند می گردند.

شما (تامین کنندگان) می توانید پس از ورود به داشبورد فروش در بخش "تنظیمات فروش" برای محصول درج شده (همانطور که درآموزش دوم مطرح شد)، روش فروش سفارش گیری را نیز انتخاب و بر روی ذخیره تنظیمات فروش محصول کلیک نمایید. حال خریداران با ورود به صفحه اختصاصی شما در تجارت اول دکمه "سفارش دهی" را نیز علاوه بر دکمه خرید آنلاین ملاحظه خواهند نمود.

 

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می نمایید، با انتخاب این روش فروش دکمه "آخرین قیمت را بده" نیز فعال می گردد.

طبق آنچه که در آموزش 7 توضیح داده شد، خریداران پس از کلیک بر روی دکمه "سفارش دهی"، با تعیین میزان سفارش و نوع آن می توانند در خصوص قیمت و سایر شرایط معامله، با شما وارد مذاکره شوند. بنابرین با انتخاب هر یک از دو گزینه "سفارش دهی" و "آخرین قیمت را بده" به انتهای صفحه محصول جهت ارسال درخواست به شما هدایت می گردند.



در این بخش خریدار، اطلاعات تماس، تعداد محصول مدنظر و سایر فیلدهای اطلاعاتی مورد نیاز را وارد و با تکمیل کادر "توضیحات جهت پاسخگویی بیشتر" پیام خود را به عنوان آغازگر مذاکره ثبت نموده و در نهایت با تعیین نحوه ارسال درخواست خریدار به تامین کننده (پیامک،ایمیل و فکس)، پیام را ارسال می نماید.

با ارسال پیام، صفحه زیر نمایش داده خواهد شد. خریدار با کلیک بر روی "پیگیری و تکمیل سفارش" وارد صفحه مدیریت سفارشات می شود. (این صفحه از طریق پنل کاربری، بخش سفارشات من نیز قابل دسترسی می باشد) با فعال کردن ستون عملیات، جزئیات سفارش را مشاهده خواهد نمود و به کادر مذاکره آنلاین جهت ارسال پیام و مشاهده پیام های ارسالی از سوی شما (تامین کننده) دسترسی خواهد داشت. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می نمایید، وضعیت "در انتظار پاسخ فروشنده" برای خریدار نمایش داده می شود.



تامین کنندگان لازم است برای بهره مندی کامل از فروش آنلاین محصولات خود همواره داشبورد اختصیتان را برای پاسخگویی سریع به مشتریان مدیریت نمایید، به عنوان مثال در مورد این سفارش، با ورود به سایت تجارت اول در پنل کاربری خود وارد داشبورد فروش شده و در مرحله اول در بخش مدیریت فروشگاه، با انتخاب "مدیریت سفارشات" لیستی از سفارشات ثبت شده را مشاهده خواهید نمود. همانند تصویر زیر، نوع سفارش "سفارش گیری" و وضعیت سفارش را "در انتظار پاسخ فروشنده" نمایش داده می شود، در مرحله دوم با فعال نمودن دکمه عملیات سفارش مربوطه، جزئیات سفارش و همچنین کادر مذاکره آنلاین را برای پاسخ به پیام مشاهده خواهید نمود. 



همانطور که مشاهده می نمایید، کادر مذاکره در صفحه مدیریت سفارشات خریدار و تامین کننده نمایش داده می شود. پس از ارسال پیام توسط شما و مذاکره آنلاین و دستیابی به قیمتی توافقی، نیاز به اعمال تغییرات مورد توافق در کادر لیست کالاها می باشد.

در مذاکره انجام شده مانند تصویر زیر، توافق و مذاکره بر روی هزینه حمل صورت گرفته است. بدین ترتیب شما در لیست کالاها قیمت توافقی هر محصول را به گونه ای تغییر می دهید که برابر با قیمت کل مورد توافق که در این مثال 200,000 تومان می باشد، گردد و با توجه به این موضوع که توافق بر سر هزینه حمل از قبل تعیین شده صورت گرفته است، در این مثال نیازی به تغییر هزینه حمل نمی باشد.



به طور کلی درصورت انتخاب گزینه تحویل در محل خریدار، کادر "هزینه حمل" نمایش داده خواهد شد و اینگونه شما می توانید هزینه حمل را به صورت دستی و طبق توافق خود با خریدار در این کادر ثبت و تغییرات را ذخیره نمایید.



همانطور که در تصاویر فوق مشاهده نمودید در روش خرید سفارش گیری، قیمت توافقی، هزینه حمل و محل تحویل  محصولات توسط شما (تامین کننده) و  در این مرحله تنها تعداد سفارش، توسط خریدار قابل تغییر می باشد. پس از ذخیره تغییرات توسط خریدار و فروشنده، نوبت به ثبت آدرس توسط خریدار می رسد.


ثبت آدرس

 اگر خریدار بر روی علامت مثبت کنار گزینه ثبت آدرس کلیک نماید، صفحه زیر نمایش داده می شود، که با انتخاب گزینه افزودن آدرس ارسال کالا، صفحه مربوط به اطلاعات آدرس ارسال نمایش داده می شود که با تکمیل کادرهای مربوطه و انتخاب گزینه "ثبت آدرس ارسال کالا" آدرس ثبت می گردد. در این صورت با کلیک بر روی "ثبت آدرس" در انتهای صفحه مدیریت سفارشات، آدرسی که تمایل دارد کالا را از آن دریافت نماید، انتخاب می نماید.



در این مرحله شما (تامین کنندگان) با انتخاب گزینه "تایید معامله"، صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد، که می توانید کادر تاریخ اعتبار مکالمه، گزینه پیش پرداخت، نحوه پرداخت و مدت زمان تامین کالا را تعیین و در نهایت گزینه ثبت را انتخاب نمایید.



در این صورت برای خریدار و تامین کننده در بخش مدیریت سفارشات، وضعیت "در انتظار پرداخت" نمایش داده خواهد شد. بنابراین خریدار می بایست از طریق پنل کاربری، بخش "سفارشات من" وارد صفحه مدیریت سفارشات شود.


پرداخت

خریدار در انتهای صفحه مدیریت سفارشات، گزینه پرداخت را مشاهده می نماید. با انتخاب این گزینه، خریدار به درگاه پرداخت اختصاصی شما (تامین کننده) جهت واریزپیش پرداخت منتقل می شود.



در صورت پرداخت موفق صفحه زیر، برای خریدار نمایش داده خواهد شد، که با کلیک بر روی "لیست سفارشات" مجدداً وارد صفحه مدیریت سفارشات جهت تکمیل فرایند خرید می گردد.



در این مرحله شما (تامین کننده) با ورود به داشبورد فروش و بخش مدیریت سفارشات، وضعیت سفارش را "در حال بررسی سفارش" مشاهده خواهید کرد.

پس از تعیین آدرس توسط خریدار، شما سفارش ثبت شده را جهت ارسال آماده نموده و مانند تصویر زیر بر روی دکمه تایید سفارش کلیک  کنید. در این صورت وضعیت "در انتظار تکمیل پرداخت" برای شما (تامین کننده) و خریدار نمایش داده خواهد شد.



پس از تأیید سفارش توسط شما، خریدار در صفحه مدیریت سفارشات با انتخاب مجدد گزینه پرداخت، وارد درگاه پرداخت شده و باقی مبلغ سفارش را می پردازد.



در صورت پرداخت مبلغ سفارش، صفحه زیر برای خریدار نمایش داده می شود که با کلیک بر روی لیست سفارشات وارد صفحه مدیریت سفارشات می گردد.



اکنون شما (تامین کننده) با ورود به صفحه مدیریت سفارشات خود و انتخاب دکمه "ثبت اطلاعات ارسال" نحوه ارسال، کد رهگیری، زمان ارسال و تحویل و توضیحات لازم را مانند تصویر زیر تعیین نموده و بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.



همانطور که در تصویر زیر مشاهده می نمایید، خریدار نیز با انتخاب دکمه "تایید دریافت" و ثبت تاریخ دریافت در صفحه مربوطه، به فرایند سفارش گیری پایان می دهد.



حال در صفحه مدیریت سفارشات، وضعیت "پایان یافته" برای شما و خریدار نمایش داده خواهد شد.




ثبت اعتراض

پس از واریز پیش پرداخت، در تمامی مراحل امکان ثبت اعتراض برای طرفین معامله فراهم می گردد. همانند روش فروش آنلاین که در آموزش 7 به طور کامل توضیح داده شد، در سفارش گیری نیز در صورتی که هریک از طرفین معامله به علتی مشخص (این علل در قوانین عودت کالا در سایت قابل مشاهده هستند) از خرید خود رضایت کامل نداشته باشند، با انتخاب گزینه "ثبت اعتراض"، وضعیت "در انتظار دریافت (حل اختلاف)" برای شما (تامین کننده) و خریدار نمایش داده می شود.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می نمایید، در صورتی که خریدار دکمه ثبت اعتراض را انتخاب و دلیل اعتراض خود را ثبت نماید، فرایند اعتراض و مذاکره آنلاین را آغاز می نماید.



در این وضعیت امکان مذاکره آنلاین از طریق کادر موجود در تصویر زیر برای شما (تامین کننده) و خریدار جهت حل اختلاف، فراهم آمده است.



پس از انجام مذاکرات به صورت آنلاین و حل اختلاف، خریدار می تواند با انتخاب دکمه "رفع اختلاف" که در تصویر زیر مشاهده می نمایید، به فرایند خرید پایان دهد.



در صورت عدم توافق بین طرفین، شما می توانید در صفحه مدیریت سفارشات "لغو درخواست" را انتخاب نمایید تا مبلغی که خریدار پرداخت نمود به ایشان بازگردانده شود.

 

در صورتی که پس از انجام مذاکرات توافقی میان طرفین نسبت به حل اختلاف به وجود آمده شکل نگیرد، سایت تجارت اول اجازه مداخله دارد. بدین طریق در صورت حل موضوع، قضیه منتفی و در غیر این صورت موضوع اعتراض به شورای حل اختلاف سایت ارجاع داده خواهد شد تا با توجه به شرایط و ضوابط موجود، در خصوص سفارش ثبت شده تصمیم گیری شود.

 


ورود به حساب کاربری

 


پست قبلی
فروش آنلاین
پست بعدی
مدیریت درخواست های خرید

نظرات کاربران

نظر خود را ارسال کنید

تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید

ارسال نظر