فروش آنلاین
چهارشنبه, 22 فروردین,1397

فروش آنلاین

فروش آنلاین

با توجه به اینکه افزایش فروش و دستیابی به حداکثر سود، هدف اصلی تمامی کسب و کارهاست، با انتخاب روش فروش آنلاین در تجارت اول از امنیت در معاملات و سایر مزایای آن در این راستا بهره مند می گردید. در هنگام درج محصول و یا ویرایش محصولات موجود (طبق آنچه در آموزش دوم گفته شد) با توجه به روش فروشی که در بخش "مدیریت فروش محصولات" برگزیده اید، امکان فروش آنلاین، سفارش گیری و یا هر دو گزینه برای شما فراهم می گردد. در این آموزش توضیحات لازم در خصوص نحوه صحیح فروش آنلاین در تجارت اول عنوان گردیده است.

در صورتی که شما روش فروش آنلاین را در بخش مدیریت فروش محصولات برای محصولی مشخص انتخاب نمایید، خریدار می تواند محصول مورد نظر را به طور آنلاین و مستقیم از طریق درگاه پرداخت اختصاصی شما خریداری نماید، به طوری که در صفحه محصول مورد نظر دکمه "افزودن به سبد خرید" فعال می گردد.

 

با اعمال قیمت پلکانی برای محصولات خود در بخش تنظیمات قیمت فروش محصولات (همانطور که درآموزش دوم توضیح داده شد) ، در صفحه محصول برای هر حجمی از خرید قیمت های متفاوتی برای خریداران نمایش داده می شود.



در صورتی که شما از قیمت پلکانی برای قیمت گذاری محصولات خود استفاده نمایید، پله های قیمتی ایجاد می نمایید به طوری که اگر خریدار، بیشتر از میزانی مشخص خرید نماید وارد پله قیمتی بعدی می شود و از تخفیفات شما در این حجم از خرید بهره مند می گردد.



پس از آنکه خریدار میزان سفارش را تعیین نمود با کلیک بر روی دکمه "افزودن به سبد خرید" محصول مورد نظر با میزان تعیین شده، به سبد خرید او افزوده می گردد.



 همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می نمایید با ورود خریدار به صفحه سبد خرید، با انتخاب دکمه "ادامه ثبت سفارش" دکمه "افزودن آدرس ارسال کالا" برای او نمایش داده خواهد شد.



برای ورود به مرحله بعد، مانند تصویر زیر، خریدار باید آدرس خود را جهت دریافت محصول ثبت نماید و شیوه پرداخت را تعیین نماید. در صورت انتخاب گزینه پرداخت آنلاین با کلیک بر روی دکمه تکمیل سفارش، وارد درگاه پرداخت شما شده و اقدام به خرید می نماید.



با انتخاب شیوه پرداخت آنلاین، وارد درگاه پرداخت شده و به صورت اینترنتی قیمت کالا را با احتساب هزینه های حمل (همانطور که درآموزش دوم توضیح داده شد) پرداخت می نماید.



در صورت پرداخت مبلغ، صفحه ذیل برای خریدار نمایش داده می شود که با کلیک بر روی "لیست سفارشات" صفحه مدیریت سفارشات برای او نمایش داده خواهد شد. خریدار در بخش مدیریت سفارشات که از پنل کاربری در بخش "سفارشات من" نیز قابل دسترس می باشد، برای محصولات خریداری شده وضعیت در حال بررسی سفارش را مشاهده خواهد نمود.



پس از ثبت سفارش توسط خریدار، تامین کنندگان می توانند در داشبورد فروش خود، در بخش "مدیریت سفارشات" با کلیک بر روی دکمه دایره ای شکل ستون عملیات، جزییات سفارش و وضعیتی که سفارش در آن قرار دارد مانند، در حال بررسی سفارش و ... را مشاهده نمایند. در این مرحله پس از مشاهده وضعیت درحال بررسی سفارش، در صورت تمایل سفارش را تایید نموده و یا لغو درخواست را انتخاب نمایید که در صورت انتخاب لغو درخواست مبلغ واریز شده عودت داده می شود و وضعیت لغو شده در بخش مدیریت سفارشات برای خریدار و شما نمایش داده خواهد شد.

 

اگر سفارش را تأیید نمایید، مرحله بعد برای شما ارسال کالا به خریدار در مدت زمان تأیید شده می باشد و وضعیت "درانتظار ارسال" مانند تصویر زیر، در بخش مدیریت سفارشات برای شما و خریدار نمایش داده خواهد شد.  

 

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می نمایید، پس از ارسال محصول خود، با ورود به بخش مدیریت سفارشات و فعال نمودن منوی عملیات، جزییات سفارش را مشاهده نموده و با کلیک بر روی دکمه "ثبت اطلاعات ارسال"  کادرهای مربوطه در خصوص ارسال محصول همچون توضیحات و زمان ارسال و زمان تحویل و ... را تکمیل نمایید و بر روی دکمه ثبت کلیک کنید، تا وضعیت "در انتظار دریافت" برای خریدار و "در انتظار ارسال" برای شما تامین کنندگان نمایش داده شود.

 

اکنون خریدار با تأیید دریافت محصول، مانند تصویر زیر، فرایند خرید را تکمیل می نماید. بدین صورت که در این مرحله وی با ورود به بخش سفارشات من در پنل کاربری خود، وارد صفحه مدیریت سفارشات شده و با فعال کردن دکمه وضعیت سفارش مربوطه جزییات اطلاعات سفارش و اطلاعات حمل و ... برای او نمایش داده می شود. با کلیک بر روی دکمه "تأیید دریافت"صفحه مربوط به آن باز می شود، که در صورت صحت تاریخ دریافت کالا، دکمه تأیید دریافت را مجدداً انتخاب می نماید.



در این حالت وضعیت "پایان یافته" برای خریدار و فروشنده نمایش داده می شود.



در صورتی که هریک از طرفین معامله به علتی مشخص (این علل در قوانین عودت کالا در سایت قابل مشاهده هستند) از خرید خود رضایت کامل نداشته باشند، در این مرحله با انتخاب گزینه "ثبت اعتراض"، وضعیت "در انتظار دریافت(حل اختلاف)" برای شما و خریدار نمایش داده می شود.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می فرمایید، در صورتی که خریدار دکمه ثبت اعتراض را انتخاب و دلیل اعتراض خود را ثبت نماید، فرایند اعتراض و مذاکره آنلاین را آغاز می نماید.



در این وضعیت امکان مذاکره آنلاین از طریق کادر موجود در تصویر زیر برای شما و خریدار جهت حل اختلاف موجود، فراهم آمده است.



پس از انجام مذاکرات به صورت آنلاین اگر اختلافات موجود حل شد، خریدار می تواند با انتخاب دکمه رفع اختلاف که در تصویر زیر مشاهده می نمایید، به فرایند خرید پایان دهد.



در صورت شکل نگرفتن توافق بین طرفین و حل نشدن اختلاف موجود، شما می توانید در صفحه مدیریت سفارشات لغو درخواست را انتخاب نمایید تا مبلغی که خریدار پرداخت نمود به او برگردانده شود.



در صورتی که پس از انجام مذاکرات توافقی میان طرفین نسبت به حل اختلاف به وجود آمده شکل نگیرد، سایت اجازه مداخله دارد. بدین طریق در صورت حل موضوع، قضیه منتفی و در غیر این صورت موضوع اعتراض به شورای حل اختلاف سایت ارجاع داده خواهد شد تا با توجه به شرایط و ضوابط سایت در خصوص خرید آنلاین تصمیم نهایی گرفته شود.


 

ورود به حساب کاربری

 


پست قبلی
نحوه ثبت سفارشات عمده در بازار معاملات
پست بعدی
فروش به روش سفارش گیری

نظرات کاربران

نظر خود را ارسال کنید

تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید

ارسال نظر