مدیریت قیمت گذاری محصولات
یکشنبه, 20 اسفند,1396

مدیریت قیمت گذاری محصولات

مدیریت قیمت گذاری محصولات

علاوه بر تکمیل تنظیمات عمومی جهت افزودن محصول جدید (طبق اصولی که در آموزش اول مطرح شد) نیاز به تکمیل فروش محصول همچون قیمت و چگونگی تحویل محصول، تخفیفات و ... وجود دارد. پس از تکمیل تنظیمات عمومی و انتخاب دکمه ذخیره و ادامه در انتهای صفحه، وارد صفحه جدیدی می گردید. در این صفحه نیاز به تکمیل اطلاعات مرتبط با فروش محصولات می باشد. در پایان این آموزش محصول شما با تمامی جزییات قیمت، نحوه تحویل و... جهت مشاهده به کاربران نمایش داده می شود.

جهت افزودن قیمت محصولات تکمیل فیلد های ذیل ضروریست:


  • روش فروش:

مانند تصویر فوق ابتدا از بخش تنظیمات فروش محصولات، روش فروش محصول را معرفی نمایید. با انتخاب فروش آنلاین، قادر به فروش محصولات به صورت مستقیم به مشتریان می باشید. لازم به ذکر است تمامی شرکت های عضو تجارت اول امکان استفاده از درگاه پرداخت اختصاصی خود را دارا می باشند. این قابلیت منحصر به فرد به تامین کنندگان این امکان را می دهد تا در 24 ساعت و بدون محدودیت مکانی، محصولات خود را به صورت عمده به فروش برسانند.

در سفارشگیری آنلاین قابلیت مزاکره و چانه زنی فراهم گردیده است. همچنین پیشنهاد می گردد شما هردو روش را انتخاب نمایید تا طیف گسترده ای از مشتریان با شما در ارتباط باشند.

 همچنین با توجه به نوع روش فروش، گزینه های متفاوتی در « تنظیمات فروش محصول » نمایش داده می شود. که در ذیل توضیحات هر بخش به صورت کامل ارائه گردیده است.

 

1.   فروش آنلاین

با انتخاب فروش آنلاین به عنوان روش فروش، نیاز به وارد نمودن اطلاعات زیر می باشد.




  • قیمت واحد : در فروش آنلاین لازم به وارد نمودن قیمت مشخص محصول با توجه به واحد پول می باشد و امکان انتخاب گزینه توضیح ( تماس جهت قیمت ) وجود ندارد.
  • حداقل سفارش : حداقل تعداد قابل سفارش از این کالا مشخص می گردد.
  • واحد شمارش کالا : از چه واحدی برای شمارش محصول استفاده می گردد.
  • شرایط پرداخت : دو روش پرداخت آنلاین و یا پرداخت نقدی در فروش آنلاین وجود دارد. قابلیت فروش آنلاین در صورتی برای شما فعال می گردد که درگاه پرداخت را دریافت نموده باشید.
  • مرکز پخش : انتخاب میان مراکز پخشی که در مدیریت مراکز پخش تعیین شده اند.
  • وضعیت موجودی : چهار وضعیت « موجود »، « ناموجود »، « به زودی »، « توقف تولید » از جمله وضعیت های موجود در این بخش قابل انتخاب می باشد.
  • هزینه حمل : علاوه بر دو گزینه « رایگان »، « برعهده خریدار » و « ثابت » وجود دارد که با انتخاب آن، نیاز به تعیین هزینه حمل در شهر فروشنده و یا سایر شهر ها می باشد. همچنین تعداد قابل ارسال با این هزینه نیز مشخص می گردد.
  • مدت زمان تحویل در شهر فروشنده و یا سایر شهرها : در این بخش مدت زمان تحویل با توجه به اینکه خریدار در شهر فروشنده باشد و یا شهر دیگری تعیین می گردد و بسته به نوع هزینه حمل نیاز به وارد نمودن مبلغ هزینه حمل وتعیین تعداد مرتبط با آن مبلغ می باشد.

 

2.  سفارش گیری

در این روش فروش، امکان مذاکره در خصوص شرایط فروش، شرایط پرداخت، مبلغ پیش پرداخت و ... با خریدار فراهم آمده است.



  • قیمت واحد : با انتخاب گزینه " تماس جهت قیمت "، برای خریداران این عبارت نمایش داده خواهد شد و در صورتی که قیمت یک کالا مشخص و ثابت است ابتدا گزینه " مشخص " را انتخاب و بعد مبلغ آن را وارد نمایید و در نهایت واحد قیمتی خود را انتخاب کنید.
  • حداقل سفارش : همانند سفارش آنلاین، حداقل مقدار قابل سفارش در این قیمت تعیین شده مشخص می گردد.
  • واحد شمارش کالا : واحد شمارش محصول قیمت گذاری شده، تعیین می گردد.
  • شرایط پرداخت : در سفارشگیری، پرداخت می تواند به یکی از سه شیوه آنلاین، پرداخت نقدی و چکی انجام گیرد.
  • مرکز پخش : از میان مراکز پخش ثبت شده در بخش مدیریت مراکز پخش انتخاب می شود.
  •  محل تحویل : محل تحویل می تواند در محل فروشنده، در محل خریدار و یا هردو گزینه باشد.
  • هزینه حمل : در صورتی که تحویل در محل فروشنده انجام شود، هزینه حملی مشخص نمی گردد در غیر این صورت هزینه حمل همانند فروش آنلاین ثبت می شود.
  • مدت زمان تحویل در شهر فروشنده و یا سایر شهرها : علاوه بر مدت زمان تحویل نیاز به وارد نمودن هزینه حمل برای ارسال تعدادی مشخص محصول وجود دارد، که این مقادیر با توجه به اینکه محل تحویل در شهر فروشنده باشند و یا شهر دیگری تعیین می گردند.

3.  هردو

با انتخاب این گزینه، امکان فروش به هر دو شیوه آنلاین و سفارش گیری موجود می باشد و نیاز به ثبت فیلد های مربوط به هر دو شیوه فروش (که در بالا به صورت کامل توضیحات آن ارائه گردیده است) می باشد.

 

آپشن های تأثیر گذار در قیمت و فروش محصول:

با کلیک بر روی گزینه آپشن های تاثیر گذار در قیمت و فروش پنجره ای را ملاحظه می فرمایید، در این بخش می توانید برای محصول خود ویژگی های تکمیلی تعریف کرده و برای هر ویژگی، قیمتی را انتخاب نمایید.

   همانطور که در تصویر بالا ملاحظه می فرمایید، در بخش افزدون آپشن جدید، می توانید یکی از 4 آپشن ( کادر متن، لیست تک انتخاب، لیست چند انتخابی، تک انتخابی کشویی ) را انتخاب نمایید که در ادامه بصورت کامل توضیح داده می شود.


  •  کادر متن :


با انتخاب این گزینه، برای ویژگی های هر محصول توضیحات تکمیلی مانند جنس محصول، زمان تولید محصول، کیفیت محصول را مانند تصویر ذیل درج نمایید.

 

  • لیست تک انتخابی :

با انتخاب این گزینه، مشتریان شما می توانند از لیست ویژگی هایی که در این بخش تعریف کرده اید، یک مورد را انتخاب نمایند.

   در ویترین، لیست تک انتخابی آپشن ها مانند تصویر زیر نمایش داده می شود:

 

  • لیست چند انتخابی :

   با انتخاب این گزینه مشتریان شما می توانند از لیست ویژگی هایی که در این بخش تعریف کرده اید، چند مورد را انتخاب نمایند.


   در ویترین، گزینه چند انتخابی مانند تصویر زیر نمایش داده می شود:

  • لیست تک انتخابی کشویی :

 با انتخاب این گزینه مشتریان شما ویژگی هایی را که شما ذخیره نموده اید، بصورت کشویی مشاهده می نمایند.

   در ویترین گزینه تک انتخابی کشویی مانند تصویر زیر نمایش داده می شود:



پس از تعیین نوع آپشن، همانطور که در تصویر مشاهده می گردد، سایر قسمتها را بر اساس توضیحات ذیل تکمیل نمایید:


1.   در قسمت عنوان آپشن می توانید ویژگی مورد نظر را وارد و سپس با کلیک بر دکمه افزودن آنرا ذخیره نمایید.

2.   با استفاده دکمه افزودن گزینه جدید می توانید ویژگی های مورد نظر خود را وارد نمایید.

3.   با استفاده از این گزینه قادر به حذف گزینه های آپشن خواهید بود.

4.   با استفاده گزینه عملیات، نوع آپشن مورد نظر را ویرایش و یا آپشن را حذف نمایید.

قیمت پیشرفته

حال پس از مشخص نمودن قیمت محصول و ذخیره تنظیمات فروش، در صفحه مدیریت محصولات با انتخاب گزینه ویرایش تنظیمات فروش قادر به تعیین قیمت پیشرفته برای محصول خود خواهید بود. در بخش قیمت پیشرفته با استفاده از مدیریت کلاس های مشتریان، امکان اعمال تخفیفات برای هر دسته از مشتریان وجود دارد. همچنین با استفاده از بخش مدیریت قیمت پله ای می توانید برای محصولات خود قیمت پله ای در هرحجمی از فروش اعمال نمایید.

        افزودن قیمت اختصاصی برای کلاس

مرحله اول

در بخش مدیریت کلاس های مشتریان که زیر مجموعه مدیریت فروشگاه در داشبورد فروش می باشد، می توانید از بخش افزودن کلاس مشتری، نام کلاس بندی را اضافه نمایید.

منظور از کلاس مشتری، یک دسته بندی از مشتریان می باشد، که دارای ویژگی مشترکی ( مانند نمایندگان، مشتریان وفادار، مشتریان خوش حساب و... ) هستند. به صورت نمونه، در تصویر بالا مشتریان به کلاس های نمایندگان شهر تهران، نمایندگان شهر اصفهان ، نمایندگان شهر تبریز تقسیم بندی شده اند. حال در مرحله بعد نوبت به قرار دادن مشتریان در هر کدام از کلاسبندی ها می باشد.

مرحله دوم

در بخش مدیریت خریداران با انتخاب هر خریدار آن را داخل کلاس مدنظرتان قرار دهید و گزینه افزودن به کلاس و یا حذف از کلاس را انتخاب نمایید.

مرحله سوم

پس از تعریف کلاس مشتریان و قرار دادن مشتریان در هر یک از کلاس ها، می توانید قیمت های متفاوتی را برای هر گروه از مشتریان درنظر بگیرید. این موضوع بدان معناست که هر یک از مشتریان شما که با نام کاربری خود وارد سایت شوند، قیمت ویژه خود، حتی برای هر محصول را مشاهده می نمایند.

حال در بخش قیمت پیشرفته، قیمت جداگانه برای هر کلاس مشتری تعریف و بر روی دکمه افزدون کلیک نمایید.

مرحله چهارم

در این گام می توانید با اعمال تخفیفاتی مشخص در بازه زمانی تعیین شده ( promotion ) اعمال نمایید. بدین صورت که با تعیین قیمت مشخص برای هر کلاس بندی و تعیین مبلغ تخفیف، برای هر کلاس بندی قیمتی متفاوت با سایر خریداران در زمان مدنظر شما نمایش داده خواهد شد.

   نمایش این بخش برای مشتریان در صفحه اختصاصی شما مانند تصویر ذیل می باشد:



       مدیریت قیمت پله ای

جهت افزودن پله قیمت، وارد نمودن میزان تخفیف بر اساس درصد و یا مبلغ و همچنین حداقل تعداد خرید ضروریست. بدین صورت که با تعیین حداقل تعداد خرید و تخفیفاتی مشخص برای خریداران، از قابلیت پلکان قیمتی بهره مند می گردید. 


 

         تنظیم عنوان صفحه محصولات / خدمات:

   متنی که در انتهای"صفحه مدیریت محصولات" درج می نمایید، بالای صفحه تمامی محصولات شما در ویترین نمایش داده می شود. پس از نوشتن متن مورد نظر با انتخاب گزینه ثبت، متن شما ذخیره و سپس در بالای صفحه همه محصولات نمایش داده می شود.

 

        فیلتر محصولات / خدمات:

   درصورتی که تعداد محصولات و خدمات شما زیاد باشد یا بخواهید گروه خاصی از محصولات را انتخاب و ویرایش کنید، می توانید در این قسمت و استفاده از فیلتر های مختلف، محصولات یا خدمات مورد نظرتان را به راحتی بیابید.

در قسمت " فیلتر محصولات / خدمات " گزینه های نام، نوع قیمت، گروه محصول، وضعیت محصول و بازه قیمتی در دسترس شما قرار دارند تا با استفاده از آن ها، به سادگی در میان محصولات خود به جستجو بپردازید.

   

 

 

ورود به حساب کاربری


 


پست قبلی
روش های صحیح افزودن محصول جهت بهبود سئو
پست بعدی
ایجاد صفحات جدید در ویترین

نظرات کاربران

نظر خود را ارسال کنید

تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید

ارسال نظر