نسل جدید فروشگاه های آفلاین
ﺳﻪشنبه, 03 بهمن,1396

نسل جدید فروشگاه های آفلاین

نسل جدید فروشگاه های آفلاین
تکنولوژی موجود در فروشگاه خواروبار فروشی کوچک و جدید آمازون که روز دوشنبه در مرکز شهر سیاتل افتتاح شده است، تجربه خریدی منحصر به فرد، بدون محلی برای پرداخت پول و بررسی کالاهای خریداری شده را امکان پذیر نموده است.

 اولین مورد قابل توجه در خصوص فروشگاه آینده آمازون  این است که شما در هنگام ورود با فرایندی غیر عادی  مواجه می گردید. با ورود به آمازون احساس ورود به یک ایستگاه مترو ایجاد می شود. ردیفی از دروازه های درب ورودی فروشگاه، که به عنوان Amazon Go شناخته می شود، تنها به افرادی که دارای اپلیکیشن موبایل فروشگاه آمازون هستند، اجازه ورود می دهد.

درون آن یک بازار کوچک 1800 متر مربعی و قفسه بندی شده، دارای مواد غذایی همچون نوشابه، چیپس و کچاپ که شما می توانید در بسیاری از فروشگاه های خواروبار فروشی دیگر نیز پیدا نمایید، می باشد. همچنین مواد غذایی موجود در Whole Food ، سوپر مارکت های زنجیره ای که متعلق به آمازون است، نیز در آن موجود است.

اما تکنولوژی استفاده شده در آن که عموماً خارج از دید است، تجربه خریدی بی همتا را امکان پذیر می سازد. در هیچ جای از آن صندوقدار یا دستگاه ثبتی وجود ندارد. خریداران از طریق همین دروازه ها، بدون لحظه ای توقف، حتی برای بیرون آوردن کارت اعتباری، از فروشگاه خارج می شوند. حساب کاربری آن ها در آمازون به طور خودکار برای هرآنچه که همراه آنها از درب خارج می شود بدهکار می گردد.
روز دوشنبه فروشگاه برای اولین بار برای عموم افتتاح خواهد شد. Gianna Puerini ، مدیر اجرایی Amazon Go، اخیراً بازدیدهایی از فروشگاه در مرکز شهر سیاتل فراهم آورده است. این نگاهی درخصوص هرآنچه که خریداران با آن مواجه خواهند شد، می باشد.


هیچ چرخ دستی یا سبد خریدی در Amazon Go  وجود ندارد. از آنجا که فرآیند پرداخت به صورت خودکار صورت می گیرد، شیوه آنها چیست؟ به جای روش های قدیمی، مشتریان اقلام را مستقیما درون کیسه های خریدی که در هنگام خرید به همراه دارند، قرار می دهند.


آمازون می گوید هر بار که مشتریان یک کالا را از قفسه ای بر می دارند، محصول به صورت خودکار در سبد خرید حساب آنلاینشان قرار می گیرد. اگر مشتریان محصول را به قفسه برگردانند، آمازون آن را از سبد مجازی آن ها حذف می نماید.


تنها نشان از تکنولوژی که این فرایند را امکان پذیر می سازد در بالای قفسه ها، به صورت صدها دوربین کوچک با آرایش مشخص در سراسر فروشگاه در حال حرکت می باشد. آمازون مطلب بیشتری در مورد چگونگی عملکرد سیستم خود نمی گوید، مگر آنکه این فرایند شامل دیدگاه کامپیوتری پیچیده و نرم افزار یادگیری ماشینی می گردد. بدین معنا که تکنولوژی آمازون می تواند تمامی اقلام در فروشگاه را بدون نیاز به چسباندن تراشه مخصوص به هر قلم از کالاها همچون کنسرو های سوپ و یا کیسه های تنقلات، ببیند و شناسایی نماید.


در سال 2016 اندکی بیش از 3/5 میلیون صندوق دار در ایالات متحده فعالیت داشتند و اگر تکنولوژی Amazon Go در نهایت گسترش یابد، برخی از مشاغل ممکن است در معرض خطر باشند. در حال حاضر، آمازون می گوید تکنولوژی آن فقط نقش کارکنان را تغییر می دهد. در این راستا او تاثیر خودکار سازی را بر کارکنان انبارش توضیح می دهد.

خانم Puerini گفت: ما همکاران را در جایگاه های شغلی مختلفی قرار می دهیم، جاییکه از نظر ما تجارب مشتریان را افزایش خواهد داد.

این وظایف شامل چینش مجدد قفسه ها و کمک به مشتریان برای حل مشکلات فنی می باشد. کارکنان فروشگاه جهت کمک به مشتریان در خصوص یافتن محصول مدنظرشان در رفت و آمد می باشند و یک آشپزخانه در گوشه ای از آن با سرآشپزی که وعده های غذایی برای فروش در فروشگاه تهیه می نماید، موجود می باشد. از آنجا که صندوقداری وجود ندارد، یک کارمند در بخش کالاهای مصرفی دارای محدودیت سنی فروشگاه، جهت بررسی حساب کاربری مشتریان قبل از برداشتن این قبیل کالاها از قفسات، قرار می گیرد.



اکثر افرادی که زمانشان را در یک سوپرمارکت صرف می نمایند، متوجه می شوند که چقدر فرایند چک کردن در فروشگاه ها با خطوط مسدود شده خود پردازها برای صندوق داران و مشتریانی که با آن ها سروکار دارند، خسته کننده می باشد.

وارسی خرید در Amazon Go، احساس دزدی از فروشگاه را به افراد می دهد ( هیچ لفظ دیگری برای بیان این حس وجود ندارد. ). تنها چند دقیقه پس از خروج از فروشگاه، هنگامی که آمازون یک رسید الکترونیکی برای خرید ارسال می نماید، این احساس از بین می رود.

دزدی واقعی در Amazon Go ساده نیست. با کسب اجازه از آمازون، سعی بر فریب سیستم دوربین مداربسته فروشگاه نموده ام. بدین منظور بسته حاوی چهار عدد نوشابه وانیلی به ارزش حدود 4/35 دلار را در حالی که هنوز در قفسه بود، میان کیسه خرید پیچیدم و زیر بازو خود پنهان نمودم و از فروشگاه خارج شدم. آمازون هزینه آن را از من دریافت نمود.



یک سوال بزرگ بدون پاسخ این است که در چه مکان هایی آمازون قصد استفاده از این تکنولوژی را دارد. او نگفته است که دارای برنامه ای جهت افتتاح فروشگاه های Amazon Go بیشتری می باشد و یا آن را به عنوان یک مورد نوظهور رها می نماید. احتمال جذاب دیگری نیز وجود دارد، این که از تکنولوژی موجود در فروشگاه های Whole Food استفاده نماید. اگرچه خانم Puerini گفت : آمازون هیچ برنامه ای برای انجام این کار ندارد.

در حال حاضر، بازدید کنندگان  Amazon Goممکن است شاهد این باشند که در هنگام خرید، بدون صندوقداری که در هنگام وارسی به آن ها خیره شده، به سادگی بیش از حد هزینه می نمایند.

 


برگرفته از  :   The New York Times  - 21 ژانویه 2018


پست قبلی
پنج مزیت خرید عمده از طریق اینترنت
پست بعدی
7 نکته برای درج تصاویر محصول قدرتمند

نظرات کاربران

نظر خود را ارسال کنید

تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید

ارسال نظر