رشد تجارت الکترونیک B2B طی پنج سال آینده
چهارشنبه, 06 تیر,1397

رشد تجارت الکترونیک B2B طی پنج سال آینده

رشد تجارت الکترونيک B2B طی پنج سال آينده

طبق پيش بينی ها، صنعتB2B  که توسط مبادله کالاها، به اشتراک گذاری اطلاعات و ارائه خدمات در ميان کسب و کارها شناخته می شود رو به رشد و توسعه می باشد. بر اساس آخرين اخبار و تحقيقات انجام شده در اين حوزه طرح های اميدوار کننده ای برای تجارت الکترونيک بنگاه های معاملاتی در جهان و پيش بينی شرايطی سودمند برای بازاريابان اين صنعت و تامين کنندگان به ارمغان آورده است.

بر اساس نتايج تحقيقات اخيرForrester، انتظار می رود که رشد تجارت الکترونيک B2B در طول پنج سال آينده به طور چشم گيري ادامه يابد. تجارت الکترونيک در سال جاری تنها بيش از 9 درصد از فروش اين بنگاه ها را تشکيل می دهد که معادل 780 ميليارد دلار فروش است. پيش بينی شده است که تا سال 2020، نرخ فروش به بيش از 6 تريليون دلار در مقياس جهانی خواهد رسيد.

همانطور که تحليلگران آينده مشاغل فعال در اين حوزه را تحت بررسی قرار داده اند (با احتمال حذف يک ميليون موقعيت شغلی) به اين نتيجه رسيده اند که اين صنعت بنا به نيازهای اقتصاد جهانی می بايست دستخوش تغييراتی شود که اين موضوع از نگاه درونی به آن نشئت می گيرد.

اين حوزه فروش، تجربه خريدی منحصر به فرد را فراهم می آورد.

هر فرد آگاه به علوم اين صنعت، در خصوص چرخه فروش بلند مدت، توسعه و نحوه تصميم گيری متعدد در اين حوزه آشنايی دارد. با پيشرفت تکنولوژی و کسب و کارهای B2B برای ادامه کسب و کار بيشتر از طريق تجارت الکترونيک، تغييرات در سراسر صنعت، منعکس کننده سود بهتر و رشد سريع اقتصادی خواهد بود. مطالعه Forrester  نشان داد که 56 درصد از خريداران در اين نوع کسب و کار، نيمی از خريد خود را در سال 2017 به صورت آنلاين انجام داده اند. به عبارت ديگر، انتظار می رود تنها 44 درصد از خريدها بصورت سنتی صورت پذيرد.

در اينجا به برخی از آمارهای تجارت الکترونيک که بدون شک در روزهای اخير شنيده شده است، اشاره می شود:

Alibaba  : با افزايش حجم تجارت بيش از مجموع حجم تجارت eBay و Amazon ، با ارزش 27 ميليارد دلار افزايش در ارزش افزوده ناخالص، اين شرکت تجارت الکترونيک چيني پيشرو است و بازار تجارت الکترونيک در حوزه B2B در آن دو برابر بزرگتر از  بازار حوزه B2C است.

چين: فروش تجارت الکترونيک B2B در چين در سال 2014 به ميزان 1.6 تريليون دلار افزايش يافت و سه چهارم از سهم تجارت B2B در اين کشور را تشکيل داد.

فدرال اکسپرس: برنامه های حمل و نقل بسيار بزرگ از طريق TNT Express فرصتی را فراهم آورده است تا صنعت تجارت الکترونيک در شرکت ها گسترش يابد.

آفريقای جنوبی: رشد معاملات بين بنگاهی تجارت الکترونيک فرصتی برای کارآفرينان فراهم می آورد تا به معرفی خود در اين صنعت بپردازند.

اين مسائل برای صنعت B2B به چه معناست؟

 Forrester پيش بينی می کند که يک ميليون تامين کننده در اين سطح از بازار مشاغل خود را از دست خواهند داد. همزمان با آن، خريداران در بسياری از فرآيندها تعامل خود با تامين کنندگان را به سمت تعامل آنلاين پيش می برند، لذا ممکن است در حالت آفلاين نياز به پرسنل فروش وجود نداشته باشد. البته اين تعداد به سرعت شرکت هایB2B در تغيير موقعيت های کارمندان فروش در چند سال آينده بستگی دارد.

فرآيند خريد در بنگاه های تجارتی می بايست از يک مدل تک کانال سنتی و آفلاين به يک مدل ديجيتالی خودمختار که فرايند خريد را مشتريان هدايت م کنند، تغيير يابد.

شرکت های B2B بايد بر روی استراتژی تجارت الکترونيک متمرکز شوند، به خصوص به اين خاطر که 75 درصد از اين خريداران معتقدند که خريد از طريق وب بسيار راحت تر از خريد به واسطه نمايندگی فروش و شکل آفلاين آن است.

اين کانال های معاملات آفلاين به روش های خريد آنلاين در حال تغيير است. اين فرصتی برای شرکت های فعال در بنگاه های معاملاتی تجاری فراهم نموده است تا ضمن کاهش برخی از هزينه ها، با رفتار خريد مشتری هماهنگ شوند. ويژگی های پرداخت آنلاين به صورت مستقيم چيزی است که شرکت ها جهت برقراری ارتباط مستقيم با مشتريان، بايد در جستجوی آن باشند.

همانطور که جهان همچنان در حال حرکت به سوی استفاده از تلفن همراه، گوشی های هوشمند و تکنولوژی  Wi-Fi می باشد، بخش کسب و کار نيز از اين موضوع مستثنی نيست. مشتريان مايلند، معاملات خود را تسهيل بخشند که يکی از آن تقليد از فروش آنلاين B2C با ويژگی هایی مانند توضيحات کامل محصول مورد معامله و بررسی مشتری است. انتظار ميرود خريداران از اين طريق به طور کامل رشد کنند و به سهولت خريد نمايند.

اگر فروش بنگاه های بزرگ معاملاتی، در پنج سال آينده، تنها در ايالات متحده، به بيش از 1 تريليون دلار برسد، تامين کنندگان اين بازارها می توانند عاقلانه عمل کنند و به منظور اختصاص سهم بزرگی از فروش کل به کسب و کار خود تلاش مضاعف نمايند. در صورتی که خود را با اين شيوه از کسب و کار سازگار نسازيد و ضمن حفظ مشتريان به فعاليت های سنتی خود ادامه می دهيد، به خاطر داشته باشيد که فناوری يک دنيای در حال رشد است و عادت های خريداران بنگاه های B2B  در حال تغيير می باشد.

منبع : leadspanda.com



پست قبلی
پنل ارسال ایمیل
پست بعدی
رشد آمازون رو به افول است، اما راهی برای نجات آن وجود دارد

نظرات کاربران

نظر خود را ارسال کنید

تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید

ارسال نظر