پنل ارسال ایمیل
یکشنبه, 03 تیر,1397

پنل ارسال ایمیل

پنل ارسال ایمیل

همانند پنل ارسال پیامک (همانطور که در آموزش دهم توضیح داده شد) با دریافت پنل ارسال ایمیل می توانید از این قابلیت جهت ارسال ایمیل به صورت گروهی و در قالب های ساده، خبرنامه و رویداد به مخاطبان مدنظر خود استفاده نمایید.

جهت فعال سازی هر یک از پنل های تبلیغاتی تجارت اول گذراندن مراحل زیر ضروریست.

مرحله اول: تکمیل مراحل ثبت نام در تجارت اول

مرحله دوم: خرید سرویس پنل پیام کوتاه

مرحله سوم: ارسال مدارک شناسایی

مرحله چهارم: بررسی مدارک و تائیدیه تجارت اول



پس از طی نمودن این مراحل می توانید با ورود به داشبورد فروش خود، در بخش تبلیغات و ارتباط با مشتری به پنل ارسال ایمیل خود دسترسی یافته و از امکانات این پنل بهره مند گردید.

 

وضعیت سرویس

بخش وضعیت سرویس، شامل دو نمودار ایمیل های ارسالی در ماه های گذشته و در 30 روز گذشته می باشد. با توجه به این نمودارها میتوانید تعداد ارسال گروهی ایمیل را در زمان مشخص و به طور کلی بررسی نمایید.




ارسال ساده

در ارسال ساده پس از تعیین موضوع و متن ایمیل، با وارد نمودن ایمیل مخاطب قادر به ارسال ایمیل می باشید. همچنین در این نوع ارسال امکان استفاده از پارامترهای هوشمند در متن اصلی و موضوع فراهم آمده است.



توجه نمایید که در هر خط، آدرس ایمیل یک نفر را وارد نمایید و حداکثر قادر به انتخاب 90 مخاطب به صورت همزمان می باشید.


ارسال گروهی

در صفحه مدیریت ارسال گروهی، به لیستی از برنامه های ارسال های گروهی اخیر خود همراه با تاریخ آغاز و پایان و وضعیت برنامه اجرا شده دسترسی می یابید. با مشاهده هر یک از وضعیت های تحلیل نتایج، لیست ارسال، ویرایش و حذف برای هر ایمیل علاوه بر میزان پیشرفت برنامه ارسال گروهی خود، قادر به ویرایش و حذف برنامه خواهید بود.



با انتخاب دکمه ارسال گروهی جدید در بالای صفحه، می توانید در چند گام ساده اقدام به ارسال ایمیل جدید خود به گروه مشخصی از افراد نمایید.

گام اول-اطلاعات پیام

در گام اول پس از تعیین عنوان پیام و نوع ارسال، نیاز به مشخص نمودن زمان ارسال می باشد.



در صورتی که مایلید مخاطبان این ایمیل به محض دریافت ایمیل شما، پیام کوتاهی را بر روی گوشی همراه خود دریافت کنند، می توانید همانند تصویر زیر گزینه "ارسال پیام کوتاه به کسانی که ایمیل را باز می کنند" را فعال کرده و متن پیام کوتاه ارسالی را تنظیم نمایید.



گام دوم- محتوای پیام

در این بخش با استفاده از امکانات موجود، می توانید متن ایمیل ارسالی خود را با تمام جزئیات وارد نموده و ایمیل مدنظر خود را جهت ارسال گروهی طراحی نمایید. همچنین امکان استفاده از پارامتر هوشمند در این ایمیل و موضوع آن موجود می باشد.


گام سوم- مدیریت مخاطبان

پس از تعیین محتوای پیام، نوبت به تعیین مخاطبان می رسد. با توجه به گزینه های این گام می توانید مخاطبان خود را به هرکدام از صورت های زیر اضافه نمایید. نتیجه انتخاب شما در لیست ارسال پایین صفحه نمایش داده می شود.



با استفاده از گزینه های این قسمت می توانید مخاطبان را به لیست ارسال اضافه کنید.



1.         درج از دسته بندی مشاغل

با کلیک بر روی این گزینه، صفحه درج از دسته بندی شرکت ها نمایش داده می شود. در این صفحه شما با دسترسی به بانک مشاغل کشوری تجارت اول امکان ارسال پیامک به هریک از دسته بندی ها فراهم می شود و با کلیک بر روی گزینه "انتخاب"  کسب و کارهای مرتبط با حوزه فعالیت خود را جهت ارسال پیامک انتخاب نمایید.


2.       درج از گروه های هدف من

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می نمایید، با توجه به دسته بندی های صورت گرفته در بخش مدیریت "مخاطبین" داشبورد فروش خود، به گروه های هدف از قبل تعیین شده جهت ارسال پیامک دسترسی می یابید.


3.     درج از دسته بندی مشتریان من

پس از دسته بندی مشتریان امکان ارسال گروهی پیامک به این دسته از مخاطبین فراهم می آید. 


4.       درج از میان شرکت ها و مشتریان من

امکان انتخاب از میان هر سه دسته پیشین (شرکت ها، گروه ها و مشتریان) فراهم می آید. و می توانید به هرکدام از مخاطبین در این سه دسته پیام ارسال نمایید.


5.      درج دستی

همانند تصویر زیر در این بخش، آدرس ایمیل های مدنظر را به صورت دستی وارد می نمایید.


6.       درج از فایل اکسل

در این صورت دو گزینه ساده و پیشرفته موجود می باشد. با انتخاب درج ساده تنها یک ستون قابل درج می باشد و سایر پارامترهای هوشمند درج نمی شوند. اما با انتخاب گزینه پیشرفته و دریافت فایل نمونه، پارامترهای هوشمند مد نظر خود را نیز وارد می نمایید. در آخرین مرحله هر دو حالت، فایل اکسل مدنظر را انتخاب و بارگذاری می کنید. 

فیلتر

از فیلترهای سمت راست صفحه می توانید جهت فیلتر نمودن مخاطبین افزوده شده به جدول انتهای صفحه برای ارسال پیامک، استفاده نمایید. در نهایت با انتخاب گزینه "اجرا"، پیامک مشخص شده به مخاطبین مدنظر در زمان تعیین شده و... ارسال می گردد.


خبرنامه

برای ارسال پیام های هوشمند متنوع، در زمان های مختلف و با قابلیت عضویت و لغو عضویت برای مخاطبان، می توانید از خبرنامه استفاده کنید. در صفحه اول، می توان با تعیین تاریخ اجرا و زدن دکمه فیلتر، لیست برنامه های اجرا شده در گذشته را مشاهده کرد.

 همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، می توانید از میان لیست خبرنامه ها با توجه به عنوان و یا وضعیت عضویت نیز جستجو نمایید. اما برای اجرای یک برنامه جدید باید بر روی دکمه "خبرنامه جدید" در بالای صفحه کلیک کرده و با گذراندن چند گام ساده، برنامه را به راحتی اجرا نمود. 


گام 1- اطلاعات خبرنامه

پس از تعیین نوع ارسال و عنوان مدنظر برای خبرنامه، می توانید با فعال نمودن گزینه "دارای قابلیت لغو عضویت"  امکان لغو عضویت از خبرنامه را برای مخاطبان ایمیل خود فراهم آورید. در نهایت با تعیین تاریخ شروع و پایان ارسال روزانه خبرنامه ها و ساعت ارسال، زمان ارسال پیام ها را تعیین نمایید.


گام 2- محتوای خبرنامه

در این بخش شما می توانید در تاریخ های مشخص ارسال پیام داشته باشید، همچنین امکان استفاده از پارامترهای هوشمند نظیر نام، عنوان کامل رسمی و ... موجود می باشد. با توجه به امکانات گسترده ای که در اختیار کاربران قرار گرفته است، قادر به طراحی ایمیل ارسالی خود می باشید. جهت تعیین تاریخ های ارسال، می توانید از دکمه افزودن از لیست ارسال و یا افزودن دستی استفاده نمایید تا در بازه زمانی و ساعت تعیین شده در بخش قبل در این تاریخ ها ارسال انجام گیرد. 


گام 3-مدیریت مخاطبان

این گام همانند کام انتخاب مخاطبان در ارسال گروهی می باشد که پیش از این توضیح داده شد.

لازم به ذکر است، این مخاطبان باید شامل پروفایل هایی باشند که آدرس ایمیل در آن ها وجود داشته باشد .



رویداد

برای ارسال پیام هوشمند در زمانبندی دقیق و پیشرفته، می توانید اقدام به ارسال رویداد نمایید. در صفحه اول، می توان با تعیین تاریخ اجرا و زدن دکمه فیلتر، لیست رویدادهای اجرا شده در گذشته را مشاهده کرد. اما برای اجرای یک برنامه جدید باید بر روی دکمه " ایجاد رویداد جدید " در بالای صفحه کلیک کرده و با گذراندن چند گام ساده، برنامه را به راحتی اجرا نمود. 


گام 1- اطلاعات رویداد

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می نمایید، در این گام می توانید یک عنوان دلخواه برای رویداد تبلیغاتی خود انتخاب نمایید. همچنین نوع ارسال رویداد در این گام مشخص می گردد. 


گام 2- زمان اجرا

زمان بندی دوره ای- به صورت انتخابی از شکل های روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه تعیین شده و بر اساس کادر بازه اجرا می توان به دو صورت این بازه را تعیین کرد. یا شروع و پایان مورد نظر را تعیین کرد و یا تاریخ شروع و تعداد دفعات اجرا را معلوم نمود.


زمان بندی مناسبتی- به صورت انتخابی از تاریخ تاسیس شرکت/ تولد افراد و یا مدیریت اعیاد و مناسبت ها ، باید تاریخ شروع و پایان بازه اجرا را تعیین کرد.


زمان بندی پیشرفته- با انتخاب این گزینه، در گام بعد یک و یا چند تاریخ از روی تقویم مشخص می شود و سپس برای هر کدام از تاریخ های مورد نظر، متن مناسب نوشته می شود.



گام 3-محتوای پیام

توجـه نماییـد که در حالت تک متنی برای کلیه تاریـخ های انتخـابی فقط یک متن ارسـال می شود و در حالـت چند متنی می توانید برای هر تاریخ یک متن مشخص را ویرایش نمایید.


گام 4-مدیریت مخاطبان

این بخش در قسمت ارسال گروهی به طور کامل توضیح داده شد. این مخاطبان باید شامل پروفایل هایی باشند که آدرس ایمیل در آن ها وجود داشته باشد .


صندوق ارسال

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می نمایید، می توان تمام پیام هایی که در قالب برنامه های مختلف به مخاطبان ارسال شده یا در حال ارسال است مشاهده نمود. در بخش جستجوی بالای صفحه، می توان نمایش این پیام ها را بر اساس پارامترهای مختلفی از قبیل خطی که برای ارسال پیام استفاده شده است، تاریخ ارسال یا وضعیت پیام محدود نمود. همچنین می توان وضعیت ارسال و تحویل ایمیل ها را مشاهده نمود. 


تنظیمات ایمیل

با تعیین "ایمیل فرستنده" و " نام نمایشی فرستنده" در این بخش، ایمیل استفاده شده جهت اجرایی نمودن برنامه و نامی که دریافت کننده ایمیل مشاهده می نماید را تعیین می نمایید. همچنین قابلیت تغییر ایمیل در این بخش وجود دارد. 


لیست لغو ارسال

در این صفحه لیستی را مشاهده می نمایید که در آن ایمیل هایی که لغو ارسال شده اند نمایش داده می شود. همچنین امکان جستجو با توجه به پارامترهای تاریخ شروع و پایان، علت و غیره میان این ایمیل ها فراهم شده است.



آپلود فایل

با ورود به بخش آپلود فایل، صفحه "بانک فایل های من" نمایش داده می شود که امکان بارگذاری هرگونه عکس و فایل که جهت استفاده و طراحی ایمیل استفاده می شود، فراهم گردیده است. توجه نمایید که فایل های انتخابی حداکثر 10 مگا بایت بوده و پسوندهای (png-gif-jpg-jpeg-pdf-doc-docx-xls-xlsx-ppt-pptx-txt) را دارا باشند.

 

در این بخش پس از انتخاب فایل مد نظر خود و کلیک بر روی دکمه "دریافت و بارگذاری" فایل مدنظر را به بانک فایل های خود می افزایید.


پس از بارگذاری تصاویر مدنظر و یا فایل های کاتالوگ خود، همانطور که در تصویر فوق نمایش داده شده است، می توانید در بخش محتوای ایمیل های ارسالی از تصویر مد نظر بهره مند گردید. بدین صورت که در هنگام طراحی ایمیل، می توانید علاوه بر بهره مندی از تصویر و متن مورد نظر، آن ها را به صفحه ای دیگر به عنوان مثال فایل کاتالوگ لینک نمایید.

  


پست قبلی
پنل ارسال پیامک
پست بعدی
رشد تجارت الکترونیک B2B طی پنج سال آینده

نظرات کاربران

نظر خود را ارسال کنید

تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید

ارسال نظر