7 راهکار جلب اعتماد و وفاداری مشتریان در کسب و کار تجارت بین بنگاهی B2B - بخش دوم

کسب اعتماد و وفاداری مشتریان در تجارت بین بنگاهی B2B می تواند بسیار سخت باشد. اگر اعتماد دیگران را به دست آورید، راحت تر و بهتر می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید و خدمات بهتری را به مشتریانتان ارائه نمایید.



ادامه مطلب
7 راهکار جلب اعتماد و وفاداری مشتریان در کسب و کار تجارت بین بنگاهی B2B - بخش اول

کسب اعتماد و وفاداری مشتریان در تجارت بین بنگاهی B2B می تواند بسیار سخت باشد. اگر اعتماد دیگران را به دست آورید، راحت تر و بهتر می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید و خدمات بهتری را به مشتریانتان ارائه نمایید.



ادامه مطلب
RSS
7 راهکار جلب اعتماد و وفاداری مشتریان در کسب و کار تجارت بین بنگاهی B2B - بخش اول
دوشنبه, 08 شهریور,1395

7 راهکار جلب اعتماد و وفاداری مشتریان در کسب و کار تجارت بین بنگاهی B2B - بخش اول

10 برند پرطرفدار twitterدر شهریور-مهر1394

7 راهکار جلب اعتماد و وفاداری مشتریان در کسب و کار B2B (بخش اول)


کسب اعتماد و وفاداری مشتریان و کارمندان در تجارت بین بنگاهی B2B می تواند بسیار سخت و پیچیده باشد، ولی امری ضروری است، چه بسا می توان گفت حتی از فروش هم مهم تر است. اگر اعتماد دیگران را به دست آورید، راحت تر و بهتر می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید و خدمات بهتری را به مشتریانتان ارائه نمایید.

اما اعتماد به راحتی از بین می رود. اگر آن را از دست بدهید، کسب مجدد اعتماد مخاطبان شاید غیر ممکن نباشد، اما بسیار دشوار خواهد بود.

 

اعتماد چگونه به دست می آید؟

جلب اعتماد و وفاداری تجارت بین بنگاهی B2B رمزآلود و اغلب فرار است؛ هیچ کس نمی تواند دقیقا به شما بگوید اعتماد چگونه و از کجا بوجود می آید یا چطور رشد می کند. فرآیند اعتماد قابل درک نیست. نمی توانید نسخه تقلبی آن را بسازید. نمی توانید ادای آن را در بیاورید یا ادعای توخالی در موردش داشته باشید.

قبل از هر چیز می دانم اعتماد چقدر گیج کننده است. به محض اینکه فکر می کنیم آن را به دست آورده ایم، همه چیز رنگ می بازد و محو می شود. اغلب به نظر می رسد اعتماد نداشتن، از داشتنش راحت تر باشد. پیش فرض بیشتر مشتریان، برخلاف سیستم قضایی­، اعتماد نداشتن به کسب و کار ها است، مگر اینکه خلافش ثابت شود. با این حال، در این جا 7 راهکاری را بررسی می کنیم که در محیط حرفه­ای، می تواند برای اعتماد سازی بسیار مفید و موثر باشد. هر یک از این روش ها با بهبود عوامل ارتباطاتی، ایجاد و نشان دادن تعهد و صلاحیت در ایجاد اعتماد و وفاداری مشتریان به کسب و کار B2B کمک می کند.

 

1. نشان دهید به دیگران اعتماد دارید

یک راه این است که وقتی دیگری اشتباهی کرده یا نا امید تان می کند بخشنده باشید. افرادی که درباره توانایی دیگری، همیشه بد قضاوت می کنند، احتیاط مخاطبان شان را بر می انگیزند، نه اعتماد آن ها را.

بیشتر مخاطبان عامدانه اشتباه نمی کنند و قصد ندارند با اشتباه کردن احمق به نظر برسند، پس در چنین مواردی، بجای از بین بردن رابطه، به آن ها با شک کردن، به آن ها فرصت دوباره دهید تا اشتباهات شان را جبران کرده و در برای رفع آن ها تلاش کنند و شما را یکبار دیگر متقاعد کنند که در مورد شان اشتباه نکرده اید. در این صورت، احساس بهتری به آن ها خواهید داشت، و آنان برای بخشنده بودنتان به شما اعتماد می کنند.

 

2. ارتباطاتی خلق کنید که برای هر دو طرف سودمند باشد

مشتریان، همکاران و کارمندان شما همه نیاز دارند باور کنند برای همکاری با شما تصمیم درستی گرفته اند. برای نیل به این مقصود، به ابزار های بیشتری غیر از کلیشه و شعار نیاز دارید. مشتری ها باید بطور واضح ارزش خدمات و محصولاتی را که به آن ها ارائه می دهید را درک کنند. به همین ترتیب، کارمندان نیز باید نسبت به قبول کار، احساس خوبی داشته باشند، عاملی که موجب بالا رفتن مسئولیت پذیری آن ها خواهد شد و آن ها به این باور می رسند که شما به آن ها اعتماد دارید.

به عبارت دیگر، اعتماد یعنی به مخاطابان نشان دهید به آن ها توجه می کنید. در مقابل، آن ها به شما توجه کرده و اعتماد می کنند.

 

3. مستقیم مشکلات موجود و نظراتتان را مطرح کنید

مشکلات در هر رابطه ای اجتناب ناپذیر است. این که چطور با نگرانی ها و مشکلات کسب و کار خود برخورد می کنید عاملی است که اعتماد و وفاداری را شکل می دهد. در یک روز کاری پرمشغله، به راحتی ممکن است حواس تان نسبت به آنچه در حال وقوع است پرت شده نو به اتفاقات پیش رو توجه نکنید.

جلب اعتماد مشتری از اولین لحظه تعامل با شما شروع به گسترش کرده و در طول دوره ارائه خدمات، پیاده سازی، حمایت و پشتیبانی از او ادامه می یابد. در هر گام، ممکن است تجربه مشتری از خودتان را خراب کرده یا آن را با موفقیت ارتقا بخشید. به همین دلیل اگر می خواهید مشتریان به شما اعتماد کنند، بدانید تحویل و ارائه خدمات طبق توافق فی مابین و قولی که به او داده اید، بسیار مهم است.

اگر می خواهید مخاطبان به شما اعتماد کنند، باید اعتماد سازی کنید. سریع به شکایات و ناراحتی های او پاسخ مناسب ارائه نمایید. اطلاعات مورد نیازش را در اختیار او قرار دهید. اطمینان آن ها را به دست آورید. به کاری که می کنید و کسب و کارتان افتخار کنید و از آن لذت ببرید. به سرعت تضاد ها و اختلافات به وجود آمده را حل و فصل کنید. این قدم ها، شما را از دیگر رقبا متمایز می سازد  و در عین حال به ایجاد و حفظ اعتماد مخاطبان به شما بسیار کمک می کند.

 


پست قبلی
7 راهکار جلب اعتماد و وفاداری مشتریان در کسب و کار تجارت بین بنگاهی B2B - بخش دوم
نظرات کاربران

نظر خود را ارسال کنید

تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید

ارسال نظر